Dag 14 och en tomte har flyttat hit!



Det har flyttat in en tomte hos oss, hon är rätt lik mig
rent utseendemässigt, kanske lite större näsa men
annars är vi rätt lika!


Denna dag började med ett sorts rekord. Inget dåligt rekord om jag får säga det själv.

02.30: Vaknar av mig självt. Nu när Milo vaknar mellan 4-5 för blaskvälling så är det som att min sömnsöndertrasade kropp inte fixar för många timmar i sträck. Jag är fucking KLARVAKEN! Ligger och filosoferar en stund men ger fan i´t och går upp!!

03.30: Sätter igång med storstädning av lyan. Skåpluckor torkas, kläder viks, golv torkas och bord dammas.

04.00: Milo vaknar, ger välling och nattar om honom. Smyger ut och fortsätter städa.

05.30: Sätter mig och gör 2 beställningsjobb. 2 posters som är klara för leverans.

06.00: Milobebis vaknar för dagen, gör frukost och äter med honom.

07.00: Thedde vaknar, kokar gröt till honom och fortsätter städa.

08.00: Husbandet vaknar. Strax efter vaknar Elliot till ett städat hem och frukosten serverad.

Men allvarligt talat!?!?! Är jag en tomte eller? Vaknar inte tomtar typ i ottan och smyger omkring och kokar gröt innan folk ens kommit hem från kvällens göromål! Borde jag bo i en stubbe? Och ha en röd mössa och röda kläder? Och en röd näsa? Och vara 80 cm lång?

PS: Slänger in dag 14 här oxå i 30 dagars bloggningen, detta är vad jag haft på mig idag då vi varit och åkt pulka med mammagrupps folket. Tights, linne, tischa och raggisar! Skönt under vintermunderingen kan jag lova! Ds


Kommentarer
Postat av: Nina - Glamourmamman

Hahaha, du är rolig du :-)

Hoppas att du får sova gott i natt!



Kram Nina

2010-12-18 @ 20:27:05
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Cissi

Oj, hur orkar du?

Måste somna tidigt på kvällen eller...

2010-12-20 @ 10:16:28
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback