Julmarknad




Sigtuna julmarknad igår. Ååååh som jag skrev i det förra inlägget,
vilken mysig stad. Känns nästan som man hamnat i lilleputte land.
Allt är så gammledax, gemytligt och mysigt. Här ovan ser vi att Tony
står vid avtagsvägen mot kaffestugan Tant Brun. Det var HELT omöjligt
att ta sig in. Det var sååå fullt därinne! Jag kikade dock in och det såg
helt fantastiskt ut därinne. Klicka er gärna in på deras hemsida!


Nu när husbandet har sin onda rygg att tampas med så blir det inte många såna här utflykter. Han får alltid bestämma om det blir nåt sånt eller inte. Igår hade han en dag då han kände att han orkade ut litegrand. Det blev en kort visit men jag är glad att få ha sett det, jättemysigt verkligen!

WELL, idag är det måndag igen. Veckorna flyr fram och på fredag är det äntligen dax för den stora dopparedagen. Denna veckan ska det sista julklapparna inhandlas, jag ska baka lite lussebullar (beställning av mamma som ÄLSKAR mina lussebullar), jag ska oxå koka lite knäck och laga lite mat till julafton. Fiskavdelningen föll på mig i år. Det innebär att göra jansson och köpa sillen. Pappa fixar nämligen laxen, han är grym på det!

Jag tycker det ska bli sååå mysigt med julafton!
Helt traditionsenligt åker vi och fikar med våran pappa i ottan jag och syrran. Det hela började för flera år sedan då pappa (när han jobbade som mest) aldrig hade tid att handla julklapp till mamma. Då följde vi med som smakråd på självaste julafton och så avslutade vi med en räksmörgås på fiket vid järnvägen. Jättemysigt och något vi fortsatt med sen dess. I år har pappa jobbat mycket igen så i år inhandlas även presenten till mamma, det brukar bli något vare sig han hunnit eller ej! :)

Nu lite frukostfix!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Sigtuna är en mysig liten "stad", på julmarknaden där var vi på förra året men :)

2010-12-20 @ 10:12:20
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Morgannathalie

I want to say - thank you for this!

2011-06-08 @ 12:04:39
URL: http://morgannathalie.bloglabel.com
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback