Blondie



En sommarbild på mig och Tony. Det var några år
sedan detta och min blonda period. Blir alltid lite rädd
när jag ser dessa bilder på mig för det är så INTE jag.

Jag hade ju haft en vision om att vara blond nångång. Sagt och gjort så blekte jag mitt korpsvarta hår och brände av hela skiten. Det var en process som tog hela 2 veckor sammanlagt, herregud så jag kämpade! Jag blev tvungen att klippa ner det till en riktig kärring page. HEMSKT. Dock så hade jag ju löshår tack gode gud. Inte kul och behöva kapa 15 cm rakt av sådär, jag är verkligen skitful i kort hår!!! Jag ruttnade på den där utväxten ganska så snabbt och färgade tillbaka det till korpsvart igen. Ungarna som hade protesterat högljutt åt min blondering protesterade högljutt ännu en gång när det äntligen vant sig vid det blonda.

Nu är jag ju som ni vet rödhårig. Trivs riktigt bra med det även om det blir lite utväxt på detta oxå, dock så är inte kontrasten på brunt och rött så drastisk så att denna utväxt står man ut med på ett annat sätt. Nu börjar det dock bli så att jag INTE står ut längre.... jag behöver slinga det lite för att sedan färga det i min röda ton igen. Det är ju helt klart mer jobb men efter att ha varit svarthårig i 12 år så fick det räcka. Men man ska aldrig säga aldrig.

Tänk så vi tjejer håller på med våra hår?! Hahaha, jag vet inte hur många gånger man fått hjälpa vänner som typ blonderat håret till tuggummi och med tårarna rinnande fått kapa av det. Sen detta löshår som vi envisades med att göra på varandra för att få det billigare. Jag och min kompis Morian gjorde på varandra. Jag minns en natt när vi tog loss varandras löshår och satte nytt. Vi var klara kl 06 på morgonen men snygga var vi. Och vi hade oxå tappat hälften av vårt eget hår m vi slet för att få loss dessa limklumpar. Hör på det här: Vi köpte limpistol på Clas Ohlson och körde med. AAAAAJ! Jag var så jäkla öm och gråtfärdig med det vara bara till att bita ihop. 
Sen blev det clips löshår ett tag oxå. Nu är jag faktiskt helt fri från löshåret, jag har det aldrig i längre och det är faktiskt ganska så skönt! Men det är tur att det finns när man ska hålla på som jag gör.....

Har ni förändrat er sådär drastiskt nångång eller tillhör ni skaran som är snälla mot era hår?! 

Kommentarer
Postat av: A

Vad olik dig du var med blont hår!!!

Jag är ju mörkt mörkt rödbrun nu, men för ca 8 år sedan var jag riktigt vitblond. Sonen känner knappt igen mig när han ser gamla foton på mig.

Sen gick jag från det superblonda till rödbrunt 2004 och sen har jag hållit fast vid det. Har varit nästa svarthårig vid ett par tillfällen och nu har jag en ännu lite rödare toning står hemma och väntar.

Men jag tvekar lite och kanske blir det den vanliga mörkbrunröda istället. :D

Min man kör helrakat på skallen. Tänk vad skönt ändå! ;)

2010-12-08 @ 16:16:28
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: william

vilken fin blogg:D

2010-12-08 @ 19:40:31
URL: http://cookieboy.blogg.se/
Postat av: Nina

A: Ja, jag brukar kunna va avis på Tony för att han bara behöver ha i lite vax så är det klart. Inte färga, inte föna, inte locka.... men samtidigt så är det ju faktiskt ganska så kul och hålla på med håret. Ja själva förändringen. :) Köööööör på rött!!! I ♥ rött! :)))

2010-12-08 @ 20:10:17
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback