Är blaskvällingen svaret på problemet....



Dålig bild men jag har en vana som är lite knäpp, jag häller alltid
kaffet högt upp ifrån med en smal stråle för att få detta bubbel i
kaffet. Varför? Jag har inte en jäklaste aning, jag är väl bara knäpp!






Look at him eating?! Ja, såhär kan det se ut när vår bebis äter för
glatta livet. Nu har vi kört projekt rutin och även projekt "blaskig
välling". Det innebär alltså inte 5 skopor i vällingvattnet utan bara 2.
Detta har gjort att vårt barn ÄTER på dagarna nu. Han är inte längre
mätt dagtid av all välling han äter nattetid. Han äter en sån flaska på
natten och håller sig mycket bättre pga av ALL mat han äter nu. SNART
kanske han sover hela nätterna utan att vakna kl 4-5 för vällingen.


Ja äntligen kanske vi fått bukt på problemet med dessa nätter. Törs jag skriva det? Nej, jag gör fan inte det. Jag vill inte skriva det. För då kommer jag snart sitta här med blödande ögon och beklaga mig igen, vi låter det vara osagt.

Men JUST NU funkar detta! Att ge honom blaskvälling. Vi började för snart 3 veckor sen och det har verkligen FUNKAT. Fick ett tips på en hemsida när jag googlade på vårt dilemma. I början fick han så många flaskor blaskvälling som han brukade äta, i ungefär 2 nätter var det så. Sen ville han inte ha så många flaskor blaskvälling för han ÅT ordentligt dagtid. Nu, ca 3 veckor efter starten, så vaknar har vid 4-5 och äter en blaskvälling flaska. Somnar om, ibland inte, och sen äter han en ordentlig frukost med smörgås och turkisk 10%ig youghurt, han åt 2 tallrikar i morse! Tänk om.... tänk om....


Kommentarer
Postat av: Cissi

Hoppas hoppas att han snart sover HELA nätterna :)



Kaffedax ;p

Kram!

2010-12-17 @ 12:24:34
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Tessan

Åh vad jag håller tummarna.

Vår käre son har gått tillbaka och vill även han ha välling på natten/tidig morgon.

Vi kämpar hårt för att förhindra detta, det här var kanske ett bra knep. Även han äter dåligt på dagarna.

Kram och lycka till

2010-12-17 @ 12:27:07
URL: http://tknutsson.blogspot.com
Postat av: jama

Vilket bra knep!!



Och jag veeet - så fort man säger "nu sover de så bra, nu har de vart friska länge...bla bla bla" så straffar det sig genast, är inte det sjukt ;)



Ha en FAB FRIDAY!

Kram.

2010-12-17 @ 12:43:01
URL: http://jama.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback