Helgen i bilder!

Halli hallå.... SCWOOOOOSCH sa det och det blev söndag. Hur kan en helg löpa på så fort? Den här helgen löpte nog på för att jag jobbade i lördags, då blir det liksom en dag ledigt. Det är lite skillnad mot två.

Ja, gårdagen började med den berömda tvättstugan. Hujjedamig vad tidigt jag hade bokat den. Kl 7 liksom. Say what??? En lördagmorgon!! Vad tänkte jag med. Men men, det är förjäkla skönt när det är gjort sedan och man har garderober fulla av härligt doftande kläder och lakan. Milobebis var givetvis med i tvättstugan, what elde? Han äääälskade ju att titta in i tvättmaskinen redan som minibebis, det håller i sig än!





Efter tvätten blev det dax att bege sig till arbetet i några timmar, sedan hem för att förbereda för våra gäster som skulle anlända. Det blev tapas innehållande bl a: kycklingvingar, snittar, ostar, oliver, småbröd med tapenad, baconinlindade dadlar m.m. GOTT! Har du inte testat dadlarna än så gööööör det!!! 
Gjorde en liten välkomstbål. Ni vet den här sången som går nu.... nånting i stil med "fanta o rosé".... sån bål blev det. Det som gör det hela är att jag använder en sparkly flaska rosé, en vanlig rosé och en fanta. Massa is och frysta bär i det så har man en förjäkla god bål att bjuda sina gäster på. Är inte bål riktigt fett mycket 80 tal??? Hahaha....

Tips på sparkly rosé!



Kostar runt 70 spänn flaskan.

Jaha, så idag har vi inte gjort så mycket. Man blir lite lätt seeeeg efter en frostnatt. Dock så varade den bara till 12 men jag är 38 år nu vetni. Och det är ingen leeeeek när man gett sig in på lite fest och vaknar dagen efter. Jag sov gott inatt så jag kände mig fräsch när jag vaknade, värre var det med husbandet. Han gick stapplande in i duschen för att återvända klagande. Ojoj... han var inte liiiiite emlig han! :) Min kompis sov kvar hos oss så vi packade oss in i bilen och åkte upp för att äta stans godaste räkmacka!



Nu väntar lite film och tacos alldeles strax, sen massa godis och snacks. Det är nämligen så att vi vart och handlat för hela veckan. På måndag kör vi LCHF både jag och husbandet. Jäklarns vad vi ska peppa varandra nu...jag ska försöka få in lite jogging oxå. Jag känner att jag behöver rensa ur kropp och knopp och husbandet har lovat att följa med några gånger i veckan. Får se hur vi lyckas få in det i vår vardag... men vi ska i alla fall försöka. 

Sen måste jag ju berätta vad jag fick häromdagen!!!! 

 

Jajjemen, jag har fått en IPHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOONE!!! Jag är så glad för det... den är ju så galet bra!!! Jag har kanske tjatat liiiiiiiitegrand på husbandet om att jag så gärna vill ha en iPhone ;) men jag trodde ju för bövelen inte att jag skulle få en, hahaha.... så tjejjer. Det lönar sig med lite tjat, sätt igång ba om det är nåt ni önskar! :D

Sen måste jag oxå berätta om mina bloggkompisar Pendlis, Cian och Nenne! Vilka underbara bruttor alltså. Kolla in buketten jag fick levererad till dörren i tisdags på min födelsedag!!! Den är den absolut finaste bukett jag någongsin ägt. PÅ RIKTIGT!! Den står fortfarande på mitt matbord och jag tittar på den varje gång jag går förbi. Jag önskar jag kunde spruta nåt konserveringsmedel på den så den håller för alltid...



Gladiouluserna har slagit ut till fullo nu så den är alldeles knallvit
och grön! Åååh.... JAG ÄLSKAR DEN!!

TACK finaste tjejerna för det!!!

Nähä, nu kom elliot. Han ska vara här ikväll då Thedde och hans pappa farit iväg på fotboll. Han kommer bli gaaaaaaaaaaaalet glad när han får veta vilken film det är vi ska se. ECLIPSE!!! Han är ett stort fan ska jag säga!!! :)

Ha en fin söndagkväll alla.

♥ Puss




Kommentarer
Postat av: Amanda <3

vilken fin blogg du har :)

2010-08-23 @ 22:26:30
URL: http://gyllenpanzzar.blogg.se/
Postat av: Nina

Hihi, tack Mandis!!! Puss ♥

2010-08-24 @ 06:56:52
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Pendlis

You're worth every fucking chlorophyll within it ;)

2010-08-25 @ 12:42:53
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback