Vår dag i bilder....






Lite sött som slagit ut i trädgården

Vilken fantastiskt vårdag det har varit idag. Vi har varit hemma och fixat lite med huset, sen har vi faktiskt suttit ute och njutit av solen. Helt fantastiskt vad den värmer och bränner på huden redan. Idag la jag oxå märke till hur mycket snö som faktiskt smältit bort. Reflekterar man över det så är det fan helt otroligt hur mycket som bara försvunnit på kort tid. Vi hade ju en 4 meters hög utanför dörren, den är nu typ 80 cm hög.

Exet och Beine var här och gick på taket, jag var själv upp och kikade och fick höjdskräck som vanligt. Jag är verkligen RÅLARVIG nuförtiden. Vad händer med allt det där modiga när man blir äldre och får barn, jag har blivit en riktig fegis på äldre dar, BOOORING!!



Tror exet gör en FJORTISMIN eller? :)

Sen har Milobebis fått springa ute litegrand, fast han är febrig. Vi kikade in i munnen idag och 4 hörntänder är på G. Förstår varför han är gnällig, vill inte äta och är allmänt ur gängorna. Vår lilla plutt så jobbigt han har med tänderna alltså. Thedde och Elliot var inte ens i närheten av detta.









Milo orkade med lite mys på verandan idag, ALVEDN är bra skit det! Det var så varmt så jag satt i linne!

Sen åkte vi iväg för att handla lite till ikväll. Det blir bara vi 3 hemma då grabbarna är hos sin pappa. Jag ska laga min favoritlax ikväll. Mmm... är så sugen redan så jag fattar inte hur jag ska palla vänta. det var husbandet som fladdra in i affärerna medan jag och Milobebis satt i bilen. Då gäller det att hålla honom underhållen med diverse leksaker.








Det var BRIO bilar, MC Donalds ballonger och mobiltelefoner som fck bli leksakerna.

Vi tog en liten sväng förbi stan. Vi har ju ett väldigt omtalat stadshotell i byn som det dividerats till förbannelse över. Ska det rivas eller ska det inte??? Såhär såg det ut förut.....






Kolla hur det ser ut nu???





Ja ja, jag vet inte vad jag ska tycka. Jag började med att jobba där i unga år, jag std i garderoben och kommer aldrig glömma min första drix jag fick. 50 hela spänn, det ar en smärre förmögenhet när man var ung. Jag har svängt mina lurviga i denna byggnad oxå må ni tro. Det var under några år de körde "Hela huset gungar." Det var dit man skulle gå, det var liksom STÄLLET med stort S. Hela huset gungar var oxå bokstavligen, det gjorde det när stället fylldes till bredden. Nu har i alla fall våra politiker fattat beslutet att det ska rivas, efter en tvist på några år...patetiskt!!! Det kostade tydligen för mycket att renovera och rusta.... synd tycker jag för det ligger fantastiskt mitt på torget och är en snygg byggnad. Samtidigt kan man ju inte ha en byggnad bara stå sådär... den ska väl kanske fylla en funktion?!

Jaja, bye bye STADSHOTELLET.

Och välkommen ETT GLAS RÖTT! Nu ska jag och husbandet sätta oss på verandan, småprata och ta ett glas rött.






Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback