Middagen som inte blev.... som blev...







Gårdagkvällens middag... den blev bara i sällskap av familjen men
ack så gott det var!!! Härig sallad bestående av ruccola, gurka, tomat,
rostade pinjenötter, rödlök och äkta fårost.Ugnsinbakad pesto och
fetaost lax,
baconinrullad sparris, klyftpotatis och italiensk dressing.
Till efterrätt sen blev detegenhändigt gjord chokladmousse.
MYCKET SMARRIGT!!!

Igår skulle ju Maria och Gustav kommit till oss på lite lördagsmiddag med gott att äta och dricka. Dom skulle ha sovit kvar oxå. MEN....eftersom vi är inne i en sjukdoms period här hemma så ville det sig annorlunda. Jag vaknade av ett värkande öra som inte ville ge sig. Låg däckad hela dagen. Lyfte in Milo från sin middagslur och kände att han nog var lite varm. Liiiite??? Han hade 39 graders feber.. IGEN!!!
Ringde Maria och det visade sig att Noel, deras lille kille oxå var hängig så vi skjöt upp det hela. Nu ska vi återigen till läkaren med Milo, 10.30 har vi tid. Hoppas inte öroninflammationen är tillbaka.

Idag känner jag mig lite matt, matt på alla sjukdomar som härjar hos oss. Milo har gått en vecka på dagis efter att han haft öroninflammation, Elliot har varit hemma hela veckan pga av förkylning med öronvärk. Jag har själv varit förkyld hela veckan, nu hör jag inget på höger öra.... antagligen samma åkomma som Elliot haft. Och vadå????? Börjar det hela om igen nu??? Näää, kom igen nu för fasen. Ge oss lite friskhet i familjen nu, känns som det är mycket som det är liksom. Men men, mitt nyårslöfte, eller ett utav dom var ju att börja tänka mer positivt. Jag GÖR verkligen det, jag kämpar verkligen hejdlöst med det just nu då våra liv kantats av en del kämpiga händelser och flytet har inte riktigt gått vår väg. Det skulle kunna vara MYCKET värre, faktiskt... så det är bara gilla läget och kämpa sig igenom även detta.

Hoppas ni andra är friska och får njuta av en härlig söndag, solen tittar fram mellan molnen här så nåt säger mig att det kanske spricker upp.

Puss ♥

Kommentarer
Postat av: BabyMamaDrama - by Caroline

Jag har en Hello Kitty tävling i min blogg!!

kika in i min blogg och va med och tävla du också!!!



http://babymamadrama.blogg.se/2010/april/hello-kitty-tavling-1.html#comment

2010-04-20 @ 13:22:51
URL: http://babymamadrama.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback