SKEPSISM???

Jag vill ta upp en sak. En sak som irriterar mig mer och mer ju äldre jag faktiskt blir. Det är dessa människor som går in med skepsism i livet. Man är skeptisk till det mesta. Unga människor, hur folk parkerar, hur man står i kön, hur man passerar varandra på en trottoar, barn ja ALLT!

Jag nämner några exempel ur det verkliga livet:

* I lördags gick jag och kompis Maria glada i hågen på trottoaren med våra dragväskor. Bakom mig kommer en farbror som passerar mig med 1 mm marginal samtidigt som han grymtar något ohörbart. Han är märkbart irriterad över att jag går på trottoaren och hade nog velat skäla på mig lite.

REALISKTISKT NU: Men förbannade gubbjävel, har inte jag lika rätt att gå på en trottoar som han??? Eller är jag för "ung".... Ska jag be om ursäkt för att jag råkar gå på "hans" trottoar samtidigt som han? FUCK IT.

* Jag sitter på tåget och en tjej kliver på tåget i Sundbyberg, det står tydligen EJ PÅSTIGNING i Sundbyberg, det är pendeln som gäller. Konduktören kommer ut och jag ser hur svettdroppar börjar fylla hans panna. Han riktigt laddar för att skälla ut den här unga tjejen så att hela jävla tåget hör.
"Jahapp, du klev alltså på i Sundbyberg?" säger han. Hon svarar ja. "Jaha, då blir det till att betala en biljett ända från Bålsta" (en hållplats långt innan Sumpan). "Okej" säger tjejen, "Vad kostar det och tar du kort?" undrar tjejen. Konduktören känner att ok, det gav inget genomslag med att hon får betala mer, då skäller jag ut henne istället. Hans tjocka mage riktigt guppar av frustration när han dånar på "Du ska veta att jag är såhär (visar pekfingret och långfingret och måttar 1 cm) jävla nära att ge dig böter på 800 kr" man hör att rösten nästan skälver för att han är så förbannad. Tjejen sköter sig exemplariskt "Då får jag verkligen be om ursäkt men jag trodde verkligen jag klev på pendeln eftersom jag kunde passera med mitt busskort, ingen vid kontrollen sa något" säger hon lugnt och sansat. Konduktörer är vid det här laget alldeles röd i ansiktet och häver ur sig böter på 800 kr och att det är förjävligt hur hon kan bete sig såhär omvartannat osv. Det slutar med att han går därifrån högröd i ansiktet och jag hör att tjejen säger: "Jag är ledsen". 

REALISTISKT NU: Allvarligt talat. På en skala från 1-1000 000. Exakt hur JÄVLIGT var det att hon klev på i Sumpan och fick åka 5 minuter gratis färd för att hon sett fel och att kontrollen släppt igenom henne? Frågar vi konduktören får vi en klar 1000 000 på skalan. Frågar vi resten av världen och alla vi som satt i tåget så skulle jag tro att det flesta "COULDN´T CARE LESS"!!!!

* På RIX FM i morse snackade Roger om att han igår ville storhandla. Han hade 2 mynt i fickan, en femma och en tia. Han frågar en herre som kommer gående med sin vagn från affären om de kunde göra en bytesaffär, han får en peng och Roger kundvagnen. Roger hade nämligen parkerat lite långt ifrån stallet där kundvagnarna står. "Nej tack du" svarar herren och går surt vidare! RIKTIGT SUR!

REALISTISKT NU: Ok.... vänta nu? Försökte Roger lura herren? Nej. Försökte han vara elak? NEJ. Försökte han på något sätt utsätta farbrorn för fara? NEJ. Så WHAT´s UP??? Varför i jössenammen vara sur? Varför inte byta där och då, han slipper gå tillbaka med vagnfan och har en som tar den istället?

Nej ni surkärringar och surgubbar därute. Få er ett ligg eller gå nån kurs i hur man hittar glädjen i livet igen, för er är inte kul att ha och göra med!!! BASTA!! Och jag ber till högre makter att jag ALDRIG blir så..... ALDRIG!!



Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback