SPISJÄKEL och Gunnar!

Okej, kalaset är över och jag är förbi av trötthet. Tror ni inte på fan att UGN-HELVETET gick sönder mitt i baket. Ja där stod jag med mjöl på linnet, håret i en tova med en klängande bebis i byxbenet och skkulle precis skjutsa in bullarna i ugnen när jag såg att "VAFASEN NU?" Ugnen var inte på.... den var iskall och nattsvart! Vad gör man då? 2 fulla plåtar med degbullar på. Det var fixat med ägg och pärlsocker på. Men hur gräddar man bullar utan ugn? 78 värmeljus under? Micron? Jag var lite duktig för jag ringde GORENJE. Ja alltså ingen jugoslav som man skulle kunna tro utan det är namnet på min spis/ugn. Nämen.... då hade de support i hela landet. Fick snacka med Gunnar i västerås. "Men hörrö... har du tidsinställning på den där?" frågade han. "Näää" "Nähä.... hur många säkringar har du på den?" frågade han vidare. "Ja alltså"... o så tittade jag bakom ugnen. "Jag vet inte, ser man det på ugnen?" frågade jag.

"Alltså, nej. Säkringar är ju dom som sitter uppe på väggen? Typ i hallen"? svarade Gunnar.

"Ahaaa" sa jag och kände mig totalt jäkla URBLÅST. Såklart att det var dom, det vissta jag ju. Men inte nu när jag hade deg över hela överkroppen och min unge höll på att klättra in i mig igen!

"Ok, då ska jag kolla säkringarna" sa jag o la på!

JAMEN VISSTFASEN vettu! Det var ju det som var felet. UNDERBART! Ny säkring = bullar klara!

Nu ska jag slänga mig raklång på soffan. Husbandet har köpt lite nötter till mig... men jag vet inte om jag orkar tugga! SÅ TRÖTT ÄR JAG.

Dröm sött hörrni. KÄRLEK!


Kommentarer
Postat av: Garbo

haha jag har oxå stått som en "blondin" och gapat när proppen har stuckit,vaddå??! lixom kan proppar sticka hahaha

2009-10-09 @ 08:13:57
Postat av: syster

den där gunnar verkade ju vara en hejjare på det här med ugnar!

2009-10-09 @ 11:26:59
Postat av: syster

den där gunnar verkade ju vara en hejjare på det här med ugnar! HAHAHA

2009-10-09 @ 11:28:36
Postat av: syster IGEN....

haha det vart dubbelt upp serru!

2009-10-09 @ 11:29:40
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback