Baka baka liten kaka!

OK, jag bakar. Jag bakar och fixar till ikväll när alla kommer och ska fira husbandet. Jag gillar verkligen födelsedagar, både andras och mina!!!

Synd bara att det alltid blir så hysteriskt innan och att bebis väljer att ha en av sina värsta dagar i veckan. När man är som mest mammigast och vägrar släppa henne för en sekund. Hon ska sitta på golvet bredvid och leka med leksakerna. Alla saker tappar sin charm om mamma drar. Då är det riktiga jävla suuug leksaker som är totalt kassa. Men när mamma sitter bredvid är dom de bästa leksakerna i hela världen, jätteintressanta och roliga.
Är inte det lite roligt med de små... idag tycker jag dock inte att det är så roligt. Nej idag är jag stressad och blir alldeles svettig mellan (lite under oxå) lökarna av att inte få nåt gjort. Jag sitter på golvet och försöker smyga undan, det märker han. Han måste ha ögon på alla sidor av huvudet. Jag försöker att resa mig upp samtidigt som jag sjunger IMSE VIMSE för 56:e gången. NOPE, no can do. SITT DOWN MAMA!! Jag står och försöker baka bullarna medan han hänger i mitt ben och drar ner mina sunkiga mysbyxor i knävecken. Jag har händerna i degbunken, han i mina mysbyxor.

Nu sover han, och jag har lyckats baka lite. Nu får vi hoppas att storebrorsorna tar världsrekord i att flyga hem från skolan så jag får lite avlastning.

Såhär kan det se ut.....




Kommentarer
Postat av: Agnieszka -2 barnsmamma

Du får iaf mig och skratta idag och det behövde jag kan jag lova!

kramis

2009-10-08 @ 16:31:37
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Garbo

Lille plutten!

Så gullig.

Min Garbo hund får långhals och spetsar örona när hon hör Milo gråta likaså när grannhunden piper han e bara 9 v,jag tror hon får modersinstinkter ;)

2009-10-09 @ 08:12:34
Postat av: Nina

Härligt att vi får nån att skratta...:)



Garbo: Hihi, lilla plutten.... moderskänslor på vovven. Det är så gulligt, tänk om vår katt hade ens LIIIITE av det. NOPE, han avskyr Milo. Dumkatten :(

2009-10-09 @ 09:20:27
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback