Svininfluensavaccins tjat.....

TACK för alla svar angående svinisvaccinet!!!

Jag ska tjata om det här ett litet inlägg till, sen får det vara.....

Jag är fortfarande väldigt kluven, pratade med flera personer igår om detta och känner mig smått förtvivlad för att jag inte känner mig säker åt något håll att ta ett beslut!

Först och främst är jag en STOR motståndare mot all slags medicinering. Det var inte längesen jag började ta IPREN 400 mg. Innan har jag stått ut med feber, mensvärk och huvudvärk. På sin höjd tagit en alvedoon när jag inte stått ut.

När jag drabbades av svåra sömnsvårigheter när jag gick in i väggen så fick jag insomningstabletter utskrivna. Inte tagit en enda en. När vi fick alla missfall fick jag blodförtunnande utskrivet, dettanför att eliminera fler missfall. Tog inte dom.... tack o lov så kom MILO till oss ändå!

DÄRAV TROR JAG ATT JAG ÄR EN STÖRRE MOTSTÅNDARE TILL VACCIN!

Jag har läst MYCKET om själva vaccinet och där väcks många utav mina frågetecken? Kanske att det inte visar något nu men om flera år kan det ge upphov till reumatiska sjukdomar, halterna av de olika preparaten ska vara låga men enligt proffessorer så kan de ge biverkningar även i liten dos. Läkemedelsföretagen har avskrivit sig ALLT ansvar för biverkningar för att vaccinet är så NYTT och OBEPRÖVAT! I flera utav länderna i världen har samma vaccin förbjudits och så har de hårdare restriktioner! Där får t ex INGA GRAVIDA bli vaccinerade, ej heller småbarn! Hur kan det komma sig? Hur kan det vara så olika när det är samma vaccin vi pratar om?
Pratar man med läkare säger dom att man ska vaccinera sig för att stoppa en eventuell panemidemi. Struntar man då i biverkningarna?
Sveriges främsta influensaforskare säger att svinis kommer att mutera så småningom, enligt honom behöver man inte vaccinera sig nu, han tycker att pengarna som läggs på vaccin nu borde läggas på forskning kring den muterade form svinis kommer komma i i framtiden. I morse pratades om autism till följd av vaccinering!
Mer att läsa om allt detta finna att läsa här!

MEN..... precis som många av er säger kan man inte leva med sig själv om nåt allvarligt händer mina barn....till följd av att jag hoppat vaccinet.

Det känns som pest eller kolera, det känns som en lottodragning, det känns som man väntar på att få svinis och att man får högsta vinsten om man klarar sig helskinnad ur sjukdomen. Varför skulle vi ha en sån tur? Dock så klarar sig ju jättemånga oxå.... ganska så lindrigt. Norge har 800 000 fall av svininfluensa, 14 personer har dött till följd av svinis. Min morbror i Finland har haft det och blev sjuk som i en vanlig influensa.

Nej, som sagt, jag vet fortfarande inte. Jobbigt som fan!


Kommentarer
Postat av: Garbo

Ja det kan man förstå att det är skitsvårt om man har barn,men jag tror i allafall att dom flesta får en mild variant,kanske så att du till o med har den just nu,om jag vore du skulle jag gå o topza näsan på Vc så vet du säkert.



Hysterin som blivit är massmedias fel,lyssnar på dom kunniga så är dom inte fullt hysteriska och tar man vaccinet nu när det inte är testat som det ska så får vi se vad för biverkningar det blir senare,kanske inte så roligt!

Viruset måste ner i slemhinnorna alltså näsa svalg,sköter man sin handhygien och håller sig undan från folk som ev har svinis så klarar man sig,det ska va närkontakt och det är väl där småbarnen kan drabbas,vi vuxna kan ju sprita oss och låta bli att pilla i ansiktet.

Tar man vaccinet nu så vad säger att man inte måste ta det år efter år?



Jag har valt att inte ta det visseligen har jag inga småbarn,jag vill inte ha nått insprutat i mig som gör att jag kan få ev men längre fram,har alltid vart misstänksam gentemot influensavaccin överlag,tror mera på att bli sjuk o klara av det än att mota i grind för sen har du inget immunförsvar alls till slut.



Ja det är en svår fråga o svårt att råda då alla säger olika.

Men kolla näsan på Vc så vet du om du haft det.



Kram

2009-11-13 @ 09:18:48
Postat av: Nina

TACK GARBO!



Ja, som sagt...alltid svårt när man har barn. Vore det inte så hade jag ALDRIG ens tänkt tanken att ta ett vaccin.



Sitter här nu med onda luftrör och lite hosta och tror att jag fått det... Milo hade exakt samma symtom för en tid sen. Svår hosta, andnöd på nätterna och snuvig. Lätt feber.... Han har fortfarande hosta kvar. SÅ ärligt talat har tanken slagit mig att han kanske redan varit drabbad.



Jag hoppas nästan det. Då skulle mitt bekymmer vara ur världen... nästan.... dom andra två finns kvar och min oro att vaccinera eller inte?! Exet vill INTE vaccinera, inte heller husbandet.



Uuuuhh.... varför lever man inte på månen???

2009-11-13 @ 10:14:06
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Mattias

Ja det är inte helt enkelt beslut men för mig växte det fram och kändes till slut självklart att jag ville vaccinera mig. Därmed inte sagt att jag tycker någon som inte gör har fel!



Har precis tagit sprutan då jag fick en gyllene chans via jobbet och sticka iväg och ta den! nu får vi se om jag blir dålig av sprutan på nåt sätt eller inte...



Skönt att få ta den tycker jag så slipper jag som alltid blir sjuk ofta smitta min son.

2009-11-13 @ 11:31:39
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: emma larsson

Ungefär sådär låter samtalen här hemma också, plus att Hans och min rädsla för sprutor väger tungt!

2009-11-13 @ 17:41:12
URL: http://emmalarssoon.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback