Drömma går ju..... suck

Jag är inne i ett FLOW idag, inläggen haglar tätt. Utanför öser regnet ner, Milobebis sover och jag känner för att sitta här vid min blogg och roa mig.

Jo, när man är mammaledig så tjänar man ju inte direkt storkovan. Man vill dessutom spara på dagarna så man kan vara hemma längre med sin lilla GULDKLIMP. Å det medför ju ännu mindre cash....

Aja, det är ändå lätt att drömma sig bort till gyllene dagar. Till dagar då man kanske slipper just det där. Att tänka på pengar. Man använder dom till precis VAD-FAN-MAN-VILL! Utan o kolla på prislappen.

Blir jag snuskigt rik så tänker jag:

* Först och främst AVSKEDA den fan som jobbar på posten och alltid gasar sönder sin postmoppe precis utanför oss när Milobebis sover. Han vaknar VARJE GÅNG! En liten hagelbrakare och skjuta sönder postmoppedäcken med kanske skulle införskaffas oxå, ifall man inte blev tillräckligt mäktig för att avskeda honom.

* En egen helikopter. En sån som man lätt hissar in mig, Milobebis, vagn, skötväskor och hela fan i. Jag behöver inte lyfta i och ur vagnen 50 ggr i veckan. Bara dra ett samtal till piloten som landar utanför och så är det KLÄRT!

* Kanske ett eget band som spelade lite musik för en när man kände för det. När man städar t ex kan det ju vara lite käckt med några schyssta låter. Tänk er....LIVE o allt! GÖTT MOOOOS!

* Städa ja.... skulle man inte leja bort det?? Jo, till en viss del. Men en del skulle jag nog vilja pyssla med själv för mitt eget måendes skull. Tvätta skulle jag kanske göra själv... vafan, ska nån hålla på med våra skitiga underkläder liksom. UÄK...

* Jag skulle ha en sån jävla barre så grannarna såg rött. Jag skulle ha villa modell ENORM! Med massa öppna ytor, vit härlig inredning, stora panorama fönster som svalde massor av ljus, jättesköna ljusa soffor med massa flufffluffkuddar i. Ett kök värt att döda för med spisar och ugnar stora så det fasicken skulle kunna gå o grilla en hel jävla älg i! Badrum i varje rum med badkar och härlig ångbastu. En biosalong. En vinkällare. Lekrum som skulle underhålla alla ungar, kompisars och mina egna i timtal så vi kunde ligga o relalalaxa i min grymma soffa och snacka vuxensnack, suga på en varsin hälsodrink och sen ta ungarna och dra ut till det lilla sommarlandet man har på tomten! AAAAAAAAAHHH!

* Egen stylist, egen smikös, egen frisör, egen nagelteknolog, egen mössör, egen hudteraput.....m.m.m.!!!

* Villor i några utav paradisen vi har i vår värld. Att kunna åka o fira födelsedagar, bröllopsdagar, namnsdagar, alla dagar. Samtidigt kunna ta med sig sina kompisars familjer och bara njuta av allt tillsammans!!

* Egen nyttorestaurang!!

Tänk och få allt det där.... och ändå kunna behålla förståndet! Utan att bli en överlägsen äcklig typ. Att kunna dela allt med sina nära och kära.....





Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback