SPA, värt att lägga pengar på?



Åååh säger jag bara, har kikat runt lite på nätet. Jag vill så gärna fixa en liten spavistelse till mig och husbandet. Jag är säker på att han skulle älska det. Han är en typisk badrocks kille. Han skulle gå omkring i sina små tofflor där o njuta av livet, det är jag säker på. Får man även en underbar behandling av nåt slag så tror jag han är såld för alltid och kommer se till att vi åker på sånt här oftare.

SÅ, nu är mitt jobb att hitta nåt bra. Har kikat in på Yasuragi Hasseludden, det verkar vara helt underbart. Jag gillar det japanska både när det gäller stil, leverne och mat. Otroliga rum och dessa behandlingar verkar vara nåt jag och husbandet skulle gilla.

Jag har ALDRIG varit på spa! Är inte det helt otroligt? Eller kanske inte, jag kanske lever i nån bubbla där alla andra åker på spahelger var och varannan helg. ALLA utom VI! :) Nämen allvarligt, har Du vart på nåt spa nångång? Berätta, jag vill veta hur det är? Är det värt att kasta in några tusen spänn på det? Blir man avslappnad och tycker att det var en fin upplevelse?

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag och min sambo har varit på Hasseludden och det var superhärligt! Vi sov dock aldrig kvar utan var där en halvdag (em-kväll). Då ingick bad, frukt- o juicebuffé, morgonrock o tofflor, 3-rätters middag. Vi var där i december och det var helt underbart att sitta i den varma poolen utomhus samtidigt som det snöade runtomkring.

Vi bokade varsin ansiktsbehandling för att bli ompysslade lite extra och det kan rekomenderas.

Maten däremot tyckte vi inte var någon höjdare, och vi fick stanna på McDonald´s på hemvägen...

Vad jag kommer ihåg så kostade denna halvdag inkl behandlingar ca 4000 kr, så det är ganska dyrt. Vi hade presentkort på halva beloppet och för oss var det då värt pengarna, för det är sååå härligt och avkopplande. Men om vi skulle ha behövt betala allt själva så vet jag ej om vi valt just Hasseludden, vi hade nog tyckt att det blev för dyrt.

Men om priset inte spelar någon roll så skulle jag absolut rekomendera detta! Dock med reservation för maten.

Ett tips är att vara ute i god tid när du ska boka, för det är ganska fullbelagt, speciellt om ni ska ha någon behandling också.

Lycka till o hoppas att ni hittar något mysigt ställe!

2009-05-11 @ 12:02:26
Postat av: Lillis

Kolla in mitt "reportage" om vår vistelse på Nova Park. Kanske inte samma sak som Hasseludden, men väldigt trevligt och liknande upplägg. Du kan ju sitta ute och bubbla, eller ligga inne i poolen, eller kanske värma dig i det hamam inspirerade mosaikvärmerummet. All frukt och juice, samt afternoontea buffe (som var super), fyra rätters middag och frukost för 1795 per skalle. Man kan också välja att åka dit endast under e.m och kväll och då blir det ganska så billigt.



Kram Lillis

2009-05-11 @ 12:53:56
URL: http://lillan73.blogspot.com
Postat av: Nina

Caroline: Oj, så dyrt? Jag gick in och läste och då fanns det någon med övernattning och 4 rätters middag, men då var det ingen behandling med tror jag. Ja, det låter onekligen helt underbart där men kanske ska kolla runt lite nu när jag läser (här ovan) att det finns så mycket billigare alternativ. Ja, jag tänkte vara ute i god tid o boka nu och kanske utnyttja det på år 3 åriga bröllopsdag. :) Hihi!



Lillis: Nämen vad säger du, då måste jag genast kolla där! TACK LILLIS!

2009-05-11 @ 13:17:52
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Ååå vilken snygg design, va du är duktig!:-)



Jag har faktiskt varit på spa ett par gånger, dock aldrig med övernattning på ett speciellt spahotell.

Bla. en gång när jag var i fjällen. Ljuvliga behandlingar såsom helkroppsmassage, ansiktsrengöring, bodypeeling samt ett bubbelbad med nå aromaoljor. Där låg man dessutom i badet och såg ut över backarna, vilken utsikt. Där blev man avslappnad kan jag lova!

Jag är sån som annars nöjer mig med en massage, det gör mig helt avslappnad. Så skööönt!

Eller som när vi gått på spa i Turkiet(Hamam) där snackar vi helgenomgång av kroppen! Lovely!





Tyvärr drar det ju iväg en hel del pengamässigt när man vill göra såna här behandlingar. Den i fjällen blev jag faktiskt bjuden, kostade flera tusen så hade nog inte valt den själv från början. Nu när jag däremot varit med om en sån behandling skulle jag lätt lägg dom penagarna så fort jag fick möjlighet då jag vet att det gör gott för just min kropp men det där är ju så olika!



Om ni aldrig varit på spa är mit tips att ni bokar en övernattning på nåt ställe ni fastnar för och sen bokar in en behandling var, typ massage o en stund i bubbeln.

Tycker nin inte omdet så har ni inte kastat pengarna i sjön, om ni däremot älskar det vet ni det inför framtida resor!

Alltså, inte fläska på för mycket innan ni vet om ni gillar det!:-)

Bara att få komma bort ensamma ett dygn tillsammans är ju så ljuvligt, speciellt för er småbarnföräldrar som ju måste få ladda batterierna!



Puss o Kram o hoppas ni kommer iväg på någonting mysigt tillsammans:-)

2009-05-11 @ 13:25:41
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: Nina

Alexandra: Så du har oxå vart på spa, ni ser...jag är nog den enda! ;)



Hmmm, ja det är nog smart att inte tookfläska på med behandlingar o tjafs o sen märka att det ju bara var sådär. Nån skrev att det var dålig mat på hasseludden, det funkar inte för husbandet. Då skulle han bli galen, han vill ha fin och bra mat om man ändå ska göra sånt där!



Ska kika runt lite, det tål att kluras på så man inte gör nåt förhastat!



Puss

2009-05-11 @ 13:38:52
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Garbo

Vi var på Trosa Spa & Hotell o hade övernattning och maten var suverän,vi njöt vill jag lova så matmässigt kan jag verkligen rek Trosa Hotell m övernattning o spa.

Själva spa anläggningen var ju ganska liten men med bokad behandling få ni säkert valuta för pengarna.



http://www.trosaspa.se/

2009-05-11 @ 14:00:56
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: bitte

Hej vill tipsa dig om mina nya tävling

Du kan vinna en snygg väska och ett presentkort på 500 kr

Postat av: Nina

Garbo: Var in där o kolla, inte alls pjåkigt ju. Där kan man säkert ta en natt när man känner att man vill komma ifrån allt. Och framförallt äta gott!

2009-05-11 @ 15:56:57
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Malla

Hasseludden är bra! Maten är god om man gillar japanskt. ST och jag ska dit i höst. Dyrt!



Trosa är toppen.. Tyckte dock att behandlingarna var så där. Sonen m fru gillar det skarpt och har varit där flera ggr, jag bara 2. Maten.. Underbar/gudomlig! Dyrt. Drycken tillkommer i paketpriset!



Sturebadet är mysigt.. Men jävligt rörigt och det har varit strul med behandlingarna varenda gång jag/vi varit där. Frukostbuffén smarrig! Dyrt!



Centralbadet mysigt.. Maten rekommenderas inte!

Inga bubbelpooler för enskilda bubblingar. Behandlingarna "good eunogh".. Mellandyrt..



Selma Lagerlöfs... Jättebra på alla sätt och vis. Rimliga priser för allting. Rummen fina, miljön urmysig. Lugn... Men maten!`Asäcklig.. Hade någon så´n där jävla dietkaloritjafs.. I en storköksmatsal.



Södertuna slott. Jättemysig! Det är inget klassiskt spaställe.. Men man kan beställa massage mm. Miljön helt underbar och maten asgod! Afternon tea smarrigt så man dör! Be att få bo i gamla delen. Mysigast! Badhus finns med bar/biljard/dart... Inte speciellt dyrt! Vet att de har bra priser på helgerna.



Det jag verkligen rekommenderar är "Sparadiset" på Östermalm i STHLM.. Så mysigt och bra priser. En bubbelpool enbart för egna sällskapet där det bubblas, serveras färsk frukt och god jucie bland levande ljus... Behandlingar beställs separat. Massagen var något av det bästa jag varit med om. Och personalen urgullig. Billigt & prisvärt!



Sparadiset, middag på innestället "Hotellet", grillat på utegården.. Supergott (inte speciellt dyrt m tanke på kvaliteten på maten).. Mysig miljö.. Ligger runt hörnet från Sparadiset...



Hitta ett bra billigt hotell, de brukar ha justa helgpriser.. Avsluta helgen på Street.. på Söder.. Skitmysigt med mycket tuffa grejjer och streetfood en masse...



Pok



Mallahaförslagutanförsthlmocksåbralla

2009-05-11 @ 17:47:51
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Nina

MALLA!!!! You are an angel, nu fick jag ju massor med idéer. Har googlat och det är fasen dåligt där. Jag måste vara urusel på att leta kanske.



springer in på varje förslag o kikar



Husbandet sitter bredvid här och har fått memorera! :)



TACK & PUSS

2009-05-11 @ 19:22:12
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Mattias

SPA är ju djävligt mysigt förstås och något jag säkert skulle vilja åka på ofta med Tina om vi vore rika. Tyvärr tycker jag det känns trist att lägga flera tusen på en Spahelg när man börjar tänka på att man kanske kan få så mycket annat för de pengarna som t ex en vecka i solen eller nåt......Selma Lagerlöf var jag på för några år sen och skulle gärna åka dit igen på sommaren då det fanns enormt mycket roligt att göra utomhus i omgivningarna också. Kanot, golf med mera...

2009-05-12 @ 08:38:46
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Nina

Mattias: Mmm.. det ÄR ju så in i helvetes dyrt, helt klart. Men som Malla skrev så finns det lite mer budget på det oxå, fasen...nångång måste man lägga pengar på nåt sånt här. Samtidigt skulle jag ju inte tacka nej till en resa heller.

2009-05-12 @ 10:54:22
Postat av: catten

hallå hasseludden är fint om man gillar japanskt men har blivit lite väl dyrt nu för tiden. ett budget tips är att boka tex varsin massage eller spa på någon salong i city oftast prisvärdare och mycket billigare och bättre än de på spahotellen. sedan checka in på något trevligt hotell med tillhörande frukost och någon fin middag på hotellet. clarion hotell på ringvägen är supermysigt och prisvärt. två nätter med fin middag, frukostbufe och tillgång till relaxen 1395

2009-06-14 @ 20:15:29
Postat av: Anonym

hallå hasseludden är fint om man gillar japanskt men har blivit lite väl dyrt nu för tiden. ett budget tips är att boka tex varsin massage eller spa på någon salong i city oftast prisvärdare och mycket billigare och bättre än de på spahotellen. sedan checka in på något trevligt hotell med tillhörande frukost och någon fin middag på hotellet. clarion hotell på ringvägen är supermysigt och prisvärt. två nätter med fin middag, frukostbufe och tillgång till relaxen 1395

2009-06-14 @ 20:17:06
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback