Full eller inte?

Imorgon kommer barnens pappa hem från Thailand. Barnens pappa är en allmänt rätt negativ person.... det har jag alltid tyckt och även sagt till honom under alla år jag känt honom. Han skrattar bara åt mig o tycker nog att jag är rätt fjantig åt det andra hållet istället!

"Jaaaaaaaaaaaa.... jag vann 100 kr på triss" säger jag överlycklig med en liten tår i ögat.

"Meh... de e ju fan inget.... kom igen när du vunnit 30 miljoner" säger torrgubben!

Ja, sådär har de sett ut ungefär under alla dessa år jag känt honom! Ska tillägga att jag respekterar honom väldigt mycket så detta är sagt med glimten i ögat!! Men en torrgubbe är han, respekt eller inte.... :)

I alla fall.... eftersom att han är lite sådär vad de än gäller så har jag kallt räknat med att han kommer att tycka att även Thailand bara är sådär, okej, lagom, överskattat eller nåt åt det hållet! När han ringt till oss så har han vart i himmelriket har det låtit som, han är helt begaistrad! Det är sååå najs här har han sagt.... "fan jag skulle ha haft med mig ungarna" sa han sist vi prata!

Freedom beach Thailand



Detta har gjort att jag nu beslutat mig för att ta mig i min över-rädda krage och flyga till Thailand. Ja, sådär om ett år har vi sagt.... typ februari nästa år! Jag har ett helt år på mig att våndas.... ;) Nu när pessimist- jolle t.o.m sagt att det är sååå najs så bara måste vi dit! Det blir hela konkarongen! Mamma, pappa...syrran o dom kanske, barnens pappa, alla ungarna o så husbandet o jag. Japps.... vi får se om barnens pappa lyckats träffa nån som passar tills dess...då följer ju självfallet hon oxå med! Hoppas bara att hon accepterar vårt sätt att leva.... gör hon inte det så kan hon draaaaaaaa! :)

Thedde är redan lite skraj.... han vet mitt sätt att flyga eftersom han hört talas om det!

"Mamma.... ska du va full om vi åker till Thailand?" frågar han.
Det känns JÄTTEKUL när ens 12 åring frågar så. Det låter som han har en alkismorsa som ska sitta o puffa på toaletten o sjunga snapsvisor!
"Eeeh.... ja nånting kommer nog mamma att dricka för att bli lite mer avslappnad under flyget" försöker jag med.
"Amen.... ska du sitta där o sjunga o sånt då?" frågar han lite oroligt.
Till saken hör att mina barn aldrig sett mig riktigt packad. NOPE... jag har mer eller mindre fobi för det ska jag säga. Jag hatar att tappa kontrollen när mina barn är med. Den enda gången de sett mig onykter är på vårt bröllop.... då åkte de hem kl 12 på natten o det var då jag kände att jag kunde slappna av o bli riktigt packad! Hahaha... det där lät det! Nää..men allvarligt så har jag alltid "aktat" mig för det.... jag är ingen över-morsa på nåt sätt.... bara att det känts konstigt o fel för mig. Självklart kan jag bli lite salongis när dom är i närheten men mer...nee..det går inte!!

I alla fall....

"Sjunga" undrar jag lite nyfiket?
"Ja.... sitta där ( o så visar han hur man håller armkrok o sjunger typ rulllaaaaderulllaaaaderullla)"
Ja, för självklart så kommer jag ju dra igång allsång på planet.... dra riktigt fläskiga fräckisar och klappa mina fiiiina pojkar på kinderna o gråta en skvätt!

Nej.... jag får nog ta och se till att mormor o morfar hamnar långt bak i planet o vi långt fram eller nåt sånt... så man får bli flygpackad ifred! :)

Thailaaand... here we cooome! :)

Kommentarer
Postat av: Cian

Hahahahahahahahaha



Hadderajjan och allsång...



Ska nog smuggla med Thedde en liten videokamera

2009-03-10 @ 15:43:50
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Tesstamente

Hhaha, så gullig!

2009-03-10 @ 22:37:10
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Mattias

Du gör helt rätt Nina!!! Se till att planera bra bara och när ni väl bokat flyget så kan man ju via nätet boka vilka platser man vill ha och därmed få en bättre resa oavsett om det gäller att bli packad i fred eller att det ska bli enklare med barnen! :)



Jag har bara varit i Thailand två ggr men om du ska till Phuket/Krabi sidan så får´du gärna ställa frågor om det är något då jag som gillar att planera läst på så in i helvet och känner till rätt mycket törs jag påstå :)



Jag vill också till solen igen även om vi inte har råd! Fyfan vad det svider att vår chartervecka i december blev O-Solig!!! Speciellt med världens längsta vinter just nu!

2009-03-11 @ 08:18:52
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Garbo

Ja herregud vad får ungarna allt ifrån!! hahaha :D)))

Men du vad ballt att kunna semestra med sitt X och alla ungar,vilken dröm!



Ja hejja Nina du kanske sitter på flyget snart trots allt :)



/Kram

2009-03-11 @ 08:44:25
URL: http://garbo.webblogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback