Presenter och bajjet i bilen!

Igår kväll fick vi besök av:

Cia


och Sussi


Dom har inte sett Milobebisen ännu.... det har varit på gång tusentals gånger men alltid nåt som kommit i vägen! Han fick så fina presenter:

Kolla in tischan!



och fina nappar


Äntligen fick jag träffa tjejerna.... dom bor båda i stockholm och även om det ligger nästgårds så är det svårt att få till träffar!! :( Tyvärr men så är det ju...

Jag önskar man hade ett jetplan som man kunde beställa in på gården här hemma. Fylld med nannysar, välling, blöjor, extra kläder kanske en liten restaurang och noll väntetid! Tänk er att beställa hem när man t ex vill träffa kompisar som bor en bit bort, smidigt och snabbt. Inga konstigheter.... landa på sergelstorg liksom. Milobebis mätt och belåten och i form för en vända på stan i lilla vagnen.

Nu när man ska iväg är det allt annat än smidigt. Bilstolen som väger 100 kg ska med, vagnen ska packas med diverse attiraljer som sköldpaddan och spöket laban. Filten och regnskyddet får man inte glömma. Sen skötväskan som måste riggas med 47 blöjor, välling, extra kläder, salvor till röda bakar och bindor till mamma. Sen ska ju Milobebis oxå med, gärna nysoven, nyäten och på ett strålande humör! Då kan man få till en trevlig vistelse på annan ort. Panik och svettpärlor utbryter när Milobebis får panik redan på motorvägen.... ja osv. Så kan det se ut när en småbarnsmamma ska försöka sig på besök på annan ort!

Sist jag o Milo åkte till IKEA i västerås så var vi ju lite tidiga, vi fick nämligen sitta i bilen och vänta tills det skulle öppna. Då väljer Milo att avfyra värsta bajjet i blöjan. Han hade dessutom inte bajjat på 2 dagar så det blev en del. Där satt jag i baksätet o bytte blöja med full kajuta på värmen så inte ungen skulle frysa. Bilen luktade inte direkt sockerkaka efter det.

Aja, det ska vara lite match det här med småbarn.... annars tycker jag knappast man kan titulera sig som småbarnsmamma, lite kämpigt måste det vara ;)

Kommentarer
Postat av: Cian

"Där satt jag i baksätet o bytte blöja med full kajuta på värmen så inte ungen skulle frysa. Bilen luktade inte direkt sockerkaka efter det."



Vilken bild jag får i huvudet Hahahahaha



Pöss på dej gumman...Ska vi försöka träffas i mitten kanske? Vi möts på en rastplats vid bålsta typ?

2009-03-03 @ 09:23:28
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Fru P

Åh cool tisha!



Ja du... jag stressade ALLTID upp mig när jag skulle iväg med småbebisarna. Gör det fortfarande kan jag erkänna. Nu är det dock lite enklare för jag behöver inte packa bilen full med saker. Tack o lov är den tiden förbi.



Rastplats Bålsta låter som en PERFEKT idé. Dock på rätt datum, så Fru P är på plats ;-)



2009-03-03 @ 11:01:35
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback