Angående vår viktminskning

Hmmm... ja det här med vikten igen då! Ska inte tjata, inte heller älta. Men jag vill ju hålla Er informerade på hur det går för oss lite då och då.

Jag slutade med Nutrilett förra veckan, min mage började säga ifrån. Jag har hela tiden sagt att jag kör så länge det känns bra, och det gjorde det inte nu. Jag fick lite magkatarrskänsla av att äta det varje måltid utom på kvällen då vi åt en GI middag. Eller snarare en LCHF middag. Vi har uteslutit alla kolhydrater när vi ätit middag.

Så nu har jag tampats lite med vad jag ska fortsätta med, jag vill ju fortsätta att gå ner i vikt och försöker hitta en metod som fungerar för mig. Jag har läst massor om det här med LCHF! Googlar man på det så hittar man huuuur mycket som helst!

Kort & Gott så är det såhär:



Husbandet fortsätter med nutrilett eftersom det fungerar kanon för honom. Han har snart tappat 10 kilo. Själv står jag ganska så still just nu. Tror det beror på förra stressveckan med dopet samt att jag slutade med nutriletten. Har ändå tänkt på vad jag ätit men inte hittat sättet (dieten) jag ska äta på. Men nu har jag det.... och jag är så glad för det. För det känns jäkligt bra. Ett sätt som jag kan köra på ett tag i. Jag har pratat om det här tidigare på bloggen men då körde vi istället igång med nutriletten.

Nu ska jag sätta igång med det här på allvar. Det som är kruxigt är morgnarna med frukost. Jag som ÄLSKAR mackor, ÄLSKAR youghurt och musli och så kaffe uppepå det. Nu har jag hittat ett jäkligt bra alternativ.



JÄTTEGOTT!!! MUMMA!!! Istället för bröd så äter man en fjärdedel av detta bröd som är så busenkelt att göra. Testa själva, det är verkligen jättegott!!

Nu tänker jag fortsätta med den här kosten ett tag. Det känns faktiskt riktigt bra. Morgonpromenaderna fortsätter men jag och husbandet klurar på att utöka träningen lite. Blir nog nån joggingtur i veckan samt lite styrekträning och kanske nån låååångpromenad en kväll i veckan.

Så, då vet ni! :)

Kommentarer
Postat av: ulrica

Även jag ska börja med LCHF, har börjat lite lätt redan men jag tycker också att frukostarna är svåra...



Ditt bröd såg ju läckert ut... gör du nötmjölet själv??? Eller var får du tag på det?



Jag håller på er.. ni är skitduktiga!!!

2009-06-09 @ 11:22:49
URL: http://ulrica.org
Postat av: Nina

Japp, jag gör nötmjölet själv!! :)

2009-06-09 @ 11:54:04
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: ulrica

OK... måste ju testas!! Jag är ju också en smörgåsälskare :)

2009-06-09 @ 12:27:38
URL: http://ulrica.org
Postat av: Lillis

Kolla in www.56kilo.se hon verkar ha en jä-la snits på det där med att gå ner i vikt. Både med v.v och lchfdieten. Hon har många bra recept man kan testa.

Lycka till!

2009-06-09 @ 13:59:51
URL: http://lillan73.blogspot.com
Postat av: Johanna Viksell (Pilkka)

Va duktig du är!!! Själv har jag nog försökt med alla metoder nu utan att lyckas, varken nutrilett eller lchf har fungerat tack vare min mage :( Skulle vilja promenera mera men det står inte högst upp på min älsklings lista när han kommer hem på kvällarna (han åker hemifrån strax efter fem på morgonen) och jag hatar att promenera själv...hmm måste nog ta mig i kragen snart för så här tänker jag inte se ut länge till ;) Kram

2009-06-09 @ 14:15:32
URL: http://fruviksell.blogg.se/
Postat av: Mattias

Ja du vet ju redan att vi redan kör efter den där kosten och som jag skrivit så tror jag verkligen det är den bästa kosten man kan leva efter om man vill gå ned i vikt och kanske annars också? Däremot ska jag inte hymla om att jag tycker det är drygt som fan för mig att utesluta socker/kolhydrater i största mån.



Ingen kan få mig att tycka att det är enkelt att komma hem och göra blomkålsris mm. istället för att äta "vanligt" men efter allt jag läst är jag övertygad om att detta är det bästa för mig för att få bort mitt sockerberoende och som bonus få tillbaka lite av den gamla sportiga magen också.



Än är jag inte botad utan suktar efter godis väldigt ofta men det är bara att kämpa vidare och vi har också tänkt testa nötbrödet som du har gjort.



Ikväll ska vi göra LCHF-pizza och frossa! Allt LCHF som jag tycker är lite extra gott ska jag lägga in i bloggen har jag tänkt.



Naturdiet och sånt har jag läst lite mer om nu och det är ju en djävla risk att man går upp direkt när man återgår till att äta normalt igen samt att det innehåller socker men samtidigt ska ju var och en själv göra det som känns bäst tycker jag också.



Kämpa på!

2009-06-09 @ 14:34:53
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Mia heter jag

Snälla, snälla, snälla...

Hur gör du nötmjöl??



Jag vill ju så gärna ha mina mackor!!



Trevlig blogg! Vi har några gemensamma bloggkompisar så det är så jag hamnade hos dig. JAg kommer definitivt tillbaka

2009-06-09 @ 15:01:29
URL: http://livethosmig.blogg.se/
Postat av: Mattias

Jag och Tina diskuterade också just detta. En guide i hur man fixar nötmjöl tack. Vi hade hört att LIDL hade mandelmjöl färdigt som vore perfekt till lite LCHF-kost men vårt LIDL hade inte det...



Själv åt jag förresten nyss lite ohpsie-bröd gjort på Philadelfiaost och ägg men de försvinner ju hela tiden och jag orkar inte stå och baka varje kväll.

2009-06-09 @ 17:16:19
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: pangis

Synd man är llergisk mot nötter.. för mig fungerar ägg och ost på morgonen..Men sista tiden ahr jag fuskat..vilket jag känner av, kanske inte viktmässigt men jag har ont ont ont

2009-06-09 @ 21:09:11
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Hans A. Kann

Hej - det låter mumsigt med knäckebröd gjort på rivna nötter. I boken Pillerplaneten beskrivs olika bantarkurer. Det gäller att se till att hålla nere insulinnivåerna genom att minska snabba kolhydrater men ochså totalenergin i födan. Fet mat gör att man

ite känner hungersug så ofta. Vid ett besök bland småbönder i Ryssland såg jag att de tuggade solrosfrön dan i ända - kanske ett bra tips.

2009-09-26 @ 19:08:34
URL: http://www.promaxmedia.se
Postat av: Tina

Lycka till och ta gärna en titt i mon blogg

2009-11-09 @ 12:56:14
URL: http://motkilona.blogg.se/
Postat av: iram

Hej

Om du fundersr över en bra metos så kan jag rekommendera kbt. Man jobbar med varför man äter samtidigt som man har ett kostprogram som är enkelt att följa. Egentligen äter man vanlig mat vara i mindre mängd.

Kolla in www.stahremetoden.se

2009-12-07 @ 10:26:23
Postat av: bett

LEPIGEN FÅR DIG ATT RASA I VIKT UTAN NÅGRA SOM HELST BIVERKNINGAR



WWW.LEPIGEN.SE

WWW.LEPIGEN.SE

WWW.LEPIGEN.SE

WWW.LEPIGEN.SE

WWW.LEPIGEN.SE

WWW.LEPIGEN.SE

WWW.LEPIGEN.SE

WWW.LEPIGEN.SE

WWW.LEPIGEN.SE

WWW.LEPIGEN.SE

WWW.LEPIGEN.SE

WWW.LEPIGEN.SE

WWW.LEPIGEN.SE

WWW.LEPIGEN.SE

WWW.LEPIGEN.SE

WWW.LEPIGEN.SE

WWW.LEPIGEN.SE

WWW.LEPIGEN.SE

WWW.LEPIGEN.SE

WWW.LEPIGEN.SE

WWW.LEPIGEN.SE

2010-03-09 @ 20:46:46
Postat av: Jenna

Bra gjort att fixa viktminskning med 3 barn! :)

Jag har en dotter på 4 månader och gör allt i världen för att lyckas tappa dessa j*vla kilon.

2011-01-06 @ 20:24:26
URL: http://gumsalumsa.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback