Midsommarafton i bilder!

God förmiddag!

Ja då var midsommarafton 2009 över. TREVLIGT som tusan i vanlig ordning.



Det blev först en härlig sill-lunch. Barnen blev sen hämtade av traktorn som körde dom till dansbanan. Vi vuxna tog en promenad. En mysig solig promenad. Jag älskar dessa små grusvägar som ringlar sig i lummiga skogspartier. Den här ön är ASMYSIG. Jag har firat midsommar på den här ön i många många år. Åren innan barnen föddes var lite annorlundare. Om man säger såhär.... "Vadå??? Var det någon som mindes midsommarafton?" Men kul var det... wihoo.

Nuförtiden är jag dom där mammorna man kikade lite nyfiket på som ung. Sen röck man påå axlarna och tänkte "Shit vad jobbigt med unge." :) Nu är jag där.... o så tänker jag "Shit vad bakis hon ska va imorn!"



Det började som sagt med askalas väder. Vi köpte reselotter, vinlotter och barnlotter. Fikade och så dansades det runt midsommarstången. Solen sken och allt var på topp.




Fiiiiii faaaaaaaaaaaan!!! På riktigt, det var ett SKÄMT! Det öste ner. Vi försökte ta skydd under ett stort träd MED paraplyet i högsta hugg men inte fan hjälpte det. MY GOD. Jag fick ta av mig gladiatorsandalerna som jag mest halkade omkring i. Elliot var förtvivlad och oroade sig över hur mycket mamma frös om fötterna. Neeej, det vavr verkligen hemskt. Till slut så ......




Vi hann och njuta av vädret ändå. Det sprack upp igen och vi fick fika i solen. LCHF MY AAASSS den här dagen, jag åt ALLT. Husbandet med och vi har njuuutit i fulla drag! Färsk potatis, potatissallad, bullar, vitlöksbröd...MUMMA!



Sen blev det midsommarfest hos Milobebis gudmor och gudfar Kattis o Bejne! Ååååh vad naaajs det var. Kubb, äta, dricka lite gott och så härliga människor omrkring sig. Det kan inte bli bättre! Vid halv 12 gick vi hem. Milobebis sovande i vagnen och 2 pigga ungar som tyckte vi hade haft en alldeles perfekt dag. Det värmer i hjärtat. När ALLA är glada och nöjda!

Hoppas ni alla hade en fin midsommarafton!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vad ni ser ut att ha haft mysigt, underbart!



Ikväll har vi varit hos Mike o Christa o bjudits på underhållning av din härliga son, ett sånt charmtroll han är alltså! Haha, störtskön!:-)



Puss på dig gumman och hoppas allt är bra!

2009-06-21 @ 00:02:36
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: Fanny



Det här var ju lite roligt..Jag sa åt min karl när vi stod i ösregnet, Nä men vafaaaaan..Hennes blogg läser ju jag! Lite kul..:) Smal world! Hoppas ni hade en trevlig midsommar!

2009-06-21 @ 09:09:46
URL: http://fannythelen.blogg.se/
Postat av: Nina

Alex: Gulle dig. Jag frågade honom om han pladdrat tusan igår kväll. Ja lite sa han. Han tyckte ni va trevliga oxå. Hihi. Puss o kram

2009-06-21 @ 10:58:53
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Nina

Fanny: Nejmen...haha. Vad kul. Måste in o kolla fin Blogg o se om jag känner igen dig. Kram

2009-06-21 @ 11:00:57
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Milla

Vilken härlig blogg du har! Och riktigt snygga tavlor.



Jag läste att du också åt LCHF, kika gärna in hos mig för inspiration :) Jag gör mitt bästa för att bidra med recept och härliga bilder.

kram!

2009-06-21 @ 14:04:44
URL: http://www.metrobloggen.se/millasmat
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback