Må bra tips!

Halloj semestersverige! Det är lugnt på de flestas bloggar inklusive min. Man är mitt i sommaren. HÄRLIGA SOMMAREN!

Jag sa till husbandet när vi var ute och gick en morgon att det är NU man ska leva i nuet! Här och nu!! Tänka att JUST NU är det sommar, så jäkla härligt det är! Tror faktiskt att han tänkte att jag kanske hade börjat röka på såhär när jag var mammaledig men det har jag INTE! Allvarligt talat så tror jag att vi är så funtade att vi alltid tänker framåt, typ att man redan börjat klura lite på hösten och är liksom lite sådär "fan vad sommaren går fort" funtade. Jag tror man måste tänka "OM" där. Tänka att det är NU det är sommar, NU NJUTER VI!!!
Jag försöker bara lära mig leva bra, och på ett sätt som jag får ut så mycket som möjligt av livet. Det är sant, det låter nog lite KOOKOO detta men så är det. Det är nåt som är BRA med att bli äldre, man börjar fan tänka så annorlunda. På ett positivt sätt. Och om jag kan förmeda det här på bloggen, eller kanske ge en idé till en endaste person att börja tänka annorlunda så har jag ju åstadkommit mirakel. Öööhh... time to stop så ni inte tror att det på riktigt slagit runt uppe i skallen på fru Hermansen!

ANYWAY....

För att yttelrigare spä på detta med att må bra så hittade jag lite läsning i Cosmopolitan som handlade om att må bra. Man kan t ex börja med att se sig om i sitt hem!

PIMPA BADRUMMET

1) FÖRPACKA VACKERT
Investera i fina skålar, korgar och burkar. Plocka ur tops, bomullsrondeller, rakhyvlar m.m. ur sina trista förpackningar och placera i dessa istället. Budget varianten är att ta det man har hemma. Själv har jag tagit barnmatsburkar, limmat på lite vitt lintyg och lindat papperssnöre runt. Dom har jag bomull och tops i numera.

2) VAKNA TILL
Få en energikick av badrummet. Experter menar att citrus är en doft som ger energi. Placera ut citrusdoftande ljus eller varför inte göra som jag gjort. Köpt badskum som ger energi, mitt badskum är köpt på Åhléns.






3) PIMPA VÄGGARNA.
Antingen så smäller man upp en härlig retro pinuppa från 50 talet inramad på väggen. Det är lätt så att badrum bli lite neutrala. Själv har jag köpt väggord som jag limmat upp ovanför badkaret!







Japp, man kan alltså börja med badrummet. Det fanns massa andra bra tips oxå, kan dra det på bloggen här framöver. Nu måste jag kvista iväg, ska klippa moster Aino. Ha en fin dag därute... återkommer med en ny taveltävling här sedan.

PUSS

Kommentarer
Postat av: Agnieszka

Ja nu fick du mig faktiskt att tänka om... jag är en sån person som lätt irriterar mig på saker och är sen lååååååååååååååååååååååååångsint utav bara helvete.... vilket oftast slutar med tjafs och bråk.... då oftast med sambon. Men nu fick du mig på andra tankar, Tack Nina för att du bloggar!



kramis

2009-07-13 @ 19:20:12
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Sandra

Va smart med barnmatsburkarna, o snyggt med orden på väggen! Fick jag lite tips!



Hoppas allt e bra med er, här har vi det toppen! Har precis kommit hem från allsång nere i Mellbystrand, helt Ok i strålande sol!



BTW, det var inte min pappa, han var EN pappa ;-)



Puss o kram!!!

2009-07-13 @ 21:35:32
URL: http://agnesochjag.blogg.se/
Postat av: Fru P

Kan du inte komma hit o pimpa åt mig? Jag är heeeelt värdo på sånt där :-(

2009-07-13 @ 21:56:56
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback