Mina "kändis"bloggar jag läser!!

Jag läser en del bloggar (när jag hinner numera)....

......utöver de jag har på min sida så läser jag oxå en hel del andra. De bloggar jag läser, läser jag av olika anledningar.... helt olika anledningar faktiskt. Vet inte vad det är som gör att man fastnar för vissa bloggar..... jag tror att sättet att skriva på gör en hel del. Om bloggen innehåller bilder? Om bloggen uppdateras ofta? Om innehållet inte är för lika hela tiden?

De bloggar jag tänkte prata om nu är dessa "kändis" bloggar. Ja, jag erkänner.... jag har några jag läser. Det är nån konstig faschination för mig. Kanske att få komma så nära inpå dessa människor man bara fått höra talas om och sett i tidningar, att se hur de bor, vad de har för kläder, vad de sysslar med på dagarna m.m. Inget sådär RÅINTRESSANT egentligen men dock något som drar mitt intresse. Numera, när vi ser någon av dessa "kändisar" på TV t ex så kan jag berätta värsta scoopen för husbandet... hahahaha. Har man inget annat att stoltsera med så funkar ju det.... öööhöh....

Nu tänkte jag berätta vilka det är jag brukar kika in på!

Vill börja med den absolut bästa!! Hennes blogg bara MÅSTE jag se varje dag..... o gör jag inte det så kan jag riktigt längta tills jag får tid att sitta vid datorn så jag får florera in mig i hennes liv.

VIMMELMAMMAN

Lotta som hon heter jobbar som vimmelreporter. I maj förra året fick hon veta, efter några dagars intensiv magsmärta, att hon drabbats av tjocktarmscancer. Jag sträckläste hennes blogg under en hel dag.... (när milo låg i magen).. jag blev otroligt rörd av hennes historia. Hon lever med Threst (hennes man) och Lennox, deras övermänskligt söta son! Hon skriver fantastiskt om hennes resa och jag känner så oerhört starkt med henne!! Om det är nåt Ni ska göra så är det att genast kasta er in på hennes blogg och fortsätta läsa den!!!




CAROLINA GYNNING

Ja alla vet väl vem hon är! Hennes blogg innehåller massor av bilder (främst på henne själv, och på något sätt förstår jag det för hon är fantastiskt snygg). Hon lider av ångest till och från och har väldigt starka funderingar här i livet.... sedan kan man i nästa inlägg kastas in i hennes ytliga värld och hennes shoppingturer.





PERNILLA WAHLGREN

En riktig helyllemorsa måste jag säga. Lite svårt att tänka sig det med tanke på hur mycket hon jobbar... här får man följa med hem till dom, hon bjuder ofta på recept, bilder från när hon ses med sina vänner (några vänner att nämna: Charlotte Perelli, Hanna som är ihop med Martin Stenmark, Sofia Wistam, Linda Lampenius m fl musikalskådisar). Hon har en walk in closet som jag är sjukt avis på :) Separationen från Jocke har det tyvärr inte nämnt ett skvatt om! :D




KATRIN FÖREDETTA SCHULMAN

Den här bloggen är jag faktiskt lite rädd att gå in o läsa ibland. En brutta som tusan inte (stundtals) är klok på en fläck. Här kastas man mellan hennes påhopp på diverse människor, hennes kontroversiella tyck o tänk till att hon håller i en hästsnopp! Hon är inte klok.... jag säger ju det!! Nu har hon precis gjort en ögonoperation som hon återhämtar sig ifrån....




LINDA ROSING

Ja.... i ärlighetens namn så är det ingen blogg jag slaviskt följer, helt enkelt för att den inte är så jätteintressant.... DOCK så är det en blogg jag besöker nångång då och då bara för att jag inte kan låta bli! Linda Rosing liksom..... :) Hennes blogg bjuder på hennes liv i största allmänhet, hennes resor, hennes städning och matlagning, hennes barn. Sen tänker inte jag lägga någon värdering vid henne som person, fan det får hon tillräckligt av ändå kan jag säga.... vill man bli ledsen kan man ju läsa hennes kommentarer hon får...... säga vad man vill om henne och hennes val hon gjort i livet....men fyyyyyyyy faaaaaaan så jäkla elaka människor kan vara!!! Jag blir fan illamående.....



Japp.... det var det!!

Nu ska jag slappa i soffan, Milo sover så då måste man passa på.... ha en skön slapparsöndag nu! Ni som inte slappar får väl kämpa på då...

PUSS

Kommentarer
Postat av: Malla

Ninararingen.. Det operfekta är det perfekta.. Min filosofi!



Vimmelmamman är ett måste här också.. Och jag hejjar grovt på henne och hennes familj!



Pok



Mallavillsebäbysenmerbralla

2009-01-11 @ 12:14:16
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Vimmelmamman, Pernilla Wahlgren och Gynnings Blogg följs av mig också. Har fastnat för just dom tre som egentligen är helt olika men ändå intresserar mig! Sen har man ju Bloggar som skrivs av personer och vänner som man känner igen, dom bloggarna läser jag först! Till dom hör din Blogg Nina, en av mina absoluta Favorit Bloggar, du skriver så olika från dag till dag men alltid intressant och roande!

Hoppas ni har en mysig söndag, Kraaam!!!

2009-01-11 @ 13:44:02
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback