Julklappar---------klara???

Det är lugnt än så länge, ingen mer kräks har kommit. Han har sovit en stund och vi hoppas att det kanske kan vara över. Vågar i och för sig inte hoppas för mycket för då brukar det sluta illa. Han har ju inget att kräkas upp mer än liten vatten....

Känner mig lite ur fas idag. Förra veckan sög musten ur mig totalt, jag har stressat runt som en galning och haft alldeles för mycket att göra. Igår kom en tjej förbi som har ett barn i Milos ålder. Hon stod bara och gapa vid mitt bord och undrade hur jag HANN?!?! "Hur hinner du allt?" undrade hon. Jag kunde faktiskt inte svara på det för jag vet verkligen inte hur jag hinner. Jag är iofs mammaledig men vi har tre barn i familjen och alla har sina hobbys. Jag antar att jag kör på i 180 när det behövs och så somnar jag tidigt på kvällarna. Skulle jag inte somna tidigt så skulle jag förmodligen inte orka som jag gör. MEN... som jag óch husbandet resonerat så är det bara stundtals det blir så här hektiskt och stressigt. SEN får man liksom slappa när det lugnat sig. Nu är det snart jul och när man som jag pysslar med de sakerna jag gör så är den största perioden på hela året innan jul. Till råga på allt så råkar min mamma, Milo och syrran ha fötts i december oxå så stressen blir inte direkt mindre då!

Idag är det i alla fall 2 och en halv vecka kvar till julafton. Det känns bra tycker jag. Nu närmast ska jag iordningsställa lite beställningar, skicka iväg dom och sedan ska jag nog ta det lite lugnt. Skriva en julklappslista på allt som ska handlas för att vara helt klar tills dagen innan julafton. Då ska det puttra en glöggkastrull på plattan, det ska dofta jul av pepparkakor och lussebullar, det ska spelas julmusik, någon juletikett kanske ska skrivas och julklapparna ska ligga under granen och vänta. INGET STRESS dagen innan julafton har jag bestämt.

Hur långt har ni kommit i julklappshandlingen???








Kommentarer
Postat av: Ulrica

Denise fick en bil för några veckor sen så hon har fått så det räcker S och Thomas har redan fått nästan allt han önskat sig i förskott pga behov ( fotbollsdojor osv osv ).. så det enda Thomas önskar sig nu är en ny dator vilket det knappast lär bli i julklapp, så det känns som att det blir gapande tomt under granen i år. Jag har absolut ingen aning om vad jag ska köpa mer nu.. det blir bara ett jäkla shoppande för shoppandets skull. Det blir väl lite kläder och sånt kan jag tänka mig..

2009-12-07 @ 10:29:42
URL: http://ulrica.org
Postat av: Nina

OK!! En bil.... haha, ja det får nog räcka va?! Tänk att hon är så stor nu...



Det skulle gärna få gapa tomt under vår gran oxå men här skulle det bli väldans argt då tror jag! :)

2009-12-07 @ 11:03:10
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Garbo

Gjorde ett ryck igår så jag e som gott som klar nu,lite smått kvar som får gå via datorn.



Men du vad myyysigt det låter,skulle kunna tänka mig fira jul hos dig,en riktig tomtemor du e :)

P&K Garbo

2009-12-08 @ 08:34:46
Postat av: Nina

Garbo: AAAVIS!! Jag skulle med kunna tänka mig att vara klar nu.... vi har ju inte ens börjat. Men jag vet ungefär vad jag ska handla så det blir nog hyfsat lätt ändå! Hoppas jag... :)

Ja, tomtemor är jag gärna, ska nog köpa mig ett litet förkläde till jul oxå! :) Puss

2009-12-08 @ 09:18:10
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback