JULBORD!

Halloj på er.

Onsdagen börjar vankas mot kväll. Här hemma står husbandet och lagar mat, idag blir det baconröra som vi båda bara ÄLSKAR! Det är jättegott och superenkelt.

Hörrni?

Har ni varit på något julbord än?

Vi har ett endaste inbokat och det är den 18:e. Det kommer att vara på ett av de lodigaste ställena i stan så det är inget jag direkt ser fram emot, det är genom husbandets jobb. Aja, man får liksom äta och dricka och se glad ut och vara nöjd med det lilla.

Att bero på julbord så dyker ett sånt där härligt minne upp varje jul. Ett minne som jag helst skulle vilja banka ur skallen. Ett pinsamt minne som jag idag kan skratta åt, då var det kanske inte riktigt lika kul.

Det var när jag var platschef på den här friskvårdsanläggningen. Jag blev medbjuden på moderbolagets stora årliga julfest ute i Nacka strand. Värsta hoolabalooo stället som rymmer 3000 pers. Jag var laddad så sockerdrickan spritte i skinkorna, dock jäkligt nervös då jag visste att VD: n på bolaget skulle med och en del andra "höga" snubbar!
Bussen skulle hämta mig på Mc Donalds kl 16. Just den här eftermiddagen startade årtiondets jäkla snöoväder och bussen blev lite sen. Själv stod jag ju redan på donken och väntade, hade en vinare i väskan och tänkte att "Vafan, jag tar och öppnar den!" Sagt och gjort...

Bussen var dock inte försenad bara en halvtimme utan EN och en halvtimme så jag hällde i mig hela vinaren! Så där satt jag på Mc Donalds toalett och söp mig lite full. Bussen kom till slut och jag kände väl att jag var lite för blaskig för att vara den tiden på dygnet. Satte mig lite avsides men blev snabbt erbjuden ytterligare vin som jag gladeligen hällde i mig!

Väl på plats hamnade jag mitt emot VD;n på företaget och en mycket välkänd föreläsare bredvid honom. Jag, som vid det här laget var friskt jäkla packad tyckte att sällskapet mitt emot var "Så jäkla tråkiga!" och försökte med mitt allt att få igång dom. Jag sjöng fyllevisor, jag berättade roliga händelser m.m. Problemet när man är i det skicket är att inget utav de jag nämnde är särskilt kul för en mycket nyktrare person. Till slut sa min kollega till mig att lugna mig.

Underhållningen började och en tjej kom ut och rev av Simply The Best med Tina Tuner, jag formligen brann av totalt. Jag bara älskade den låter just där och då och kastade mig upp på bordet och hoppade av förtjusning! Runt mig satt friskvårdsmänniskor vars vanor var helt olika mina vanor när det kom till alkohol. Återigen fick min kollega sätta mig fint vid bordet och be mig hålla käften.

Kvällen löpte på någorlunda smärtfritt eller så har min kollega utelämnat lite för att inte se till att vara orsaken till att jag sköt mig själv.

Dock så hamnade jag på herrarnas toalett för att det var "sån jäkla kö". Jag mötte VD:n i dörren och han försökte väl llite snyggt säga att jag hamnat fel, själv drog jag en liten harang om att "häng på vettja så kissar vi i kors"!

Det sista jag minns är att jag och min dåvarande chef dricker skumpa direkt ur flaskan och så står vi på en stooor tunna och dansar salsa. JAVISST!

På vägen hem drog jag stockar som en hel karl, dreglade ner min chefs skjorta och blev urkastad i vår lilla byhåla. På måndagen efter drog jag ett massmejl och bad om ursäkt för en lite för "blöt" fest! Jag fick dock behålla jobbet!!




Kommentarer
Postat av: mallis in real life

Det blir ingen julmat för min del det här året. Men det gör inget. Jag dricker dock väldigt mycket julmust för att förhöja stämningen lite grann.



Men jag älskar rödkål, hemmagjorda köttbullar och Jansson. mums



Kram på dig

2009-12-10 @ 08:44:51
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Garbo

Här garvar jag så jag nästan kissar på mig :))))

men Niiiiiinaaaa! du e väl för rolig du som kan bjuda på denna julfadäs ;)



Kram på dig!

2009-12-10 @ 11:45:03
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback