JULEN 2009

Nuså, nu är husbandet och "nattar" Milo. Han känns faktiskt lite bättre idag, har inte gett febernedsättande mer än en gång idag. Det är bra... han har ätit och druckit så jag hoppas vi är på väg åt rätt håll igen. Jag kunde nästan ana att det skulle bli en del sjukdomar för Milo. Han var inte sjuk en endaste gång på 10 månader. Sen kom det... och nu har han vart sjuk till och från sen han var 10 månader faktiskt! Men inget jättefarligt som tur är!

Ok, julafton då. Tänkte att jag skulle visa lite bilder från vår julafton. Det var som vanligt rekordmånga julklappar under granen trots att mamma, pappa, syrran och hennes kille inte var med.

Jag och Elliot var ute och plockade lite granris för att dekorera bordet med! Det blev faktiskt riktigt mysigt med granris oxh rönnbär som dekoration, väldigt juligt!







Under maten var det då givetvis ett gäng tjatande ungar!!

"Näääär får vi öppna julklapparna?"

"Efter vi har ätit!"

"Ameeen, när har ni ätit färdigt?"

Den monologen körde vi nog en sådär 32 gånger under middagen!

Till slut var det då äntligen dax!!





Sen började det öppnas, papper och kartonger fooor över hela rummet!

Elliot fick: Häst-hemnyckel, varm ridjacka, rid-thermosar, ridhandskar, öronlappar till ridhjälm, prenumeration på Min Häst, ridstrumpor, hörlurar till datorn, 300 kr till klubbjacka på stallet! 

Gillar Elliot hästsport? Bajsar björnarna i skogen? Sover Dolly Parton på rygg?  

Thedde fick: Lyle & Scott tröja (sviiiiiindyr smak har han ungen), G-star mössa, Nintendo Wii spelet Summer resort), pengar till "tillskott i kassan för att köpa nya innebandyskor", hörlurar till datan, AIK-hemnyckel.

Själv fick jag:





Wiiiiiiiieee..... Wii Fit!
Jag har kört det som en dåre nu... det är så jäkla kul! Nu har jag då satt upp viktmål och så vidare och har min alldeles egna gubbe i spelet som jag alltid måste använda för att få minuter tillgodo och för att öppna upp fler spel som jag kan använda mig av. Idag har jag kört YOGA, AEROBIC grenar, MUSCLE grenar och så BALANCE då. 1 timme och 5 minuter har jag tillbringat på den där saken idag! Jag har gått ner 0,3 kilo sen jag startade för 3 dagar sen. Ja, ni hajjar, det är sådär den räknar åt mig. SKITCOOLT och jättekul!

KAMERAN.... jag ÄLSKAR DEN!

Boken läser jag och husbandet paralellt nu! Hihi... 

Parfymen är ljuuuvlig.

Husbandet fick:








Bröllopsboken är nåt han velat ha, jag oxå... vi har inte gjort nån tidigare så nu tog jag tag i det. Den blev så himla fin och härligt att titta i lite då och då!

Sen blev det en parkas, en varm jacka till min gubbe så han inte fryyyser!




Det var det.... hääärligt att få ge och få julklappar. Jag älskar julen och dom här dagarna efteråt brukar vara så lugna. Vi har verkligen bara slappat här hemma. Inte farit iväg och stressat någonstans. Bara varit hemma, tittat på film, spelat Nintendo Wii, legat och myst i soffan, klappat på Milo, ätit gott och bara strosat i myskläder. Imorgon hoppas jag att Milo är bättre så vi i alla fall kan ta oss utanför dörren, att bara mysa 3 dagar i rad gör ju att man till slut längtar efter att göra nåt! :)

















Kommentarer
Postat av: Carolina

Vilka underbara klappar! kram

2009-12-26 @ 15:49:45
URL: http://carolina1979.se
Postat av: jama

Det där är min favvo-parfym o den är sluuuut. Men jag o sambon köpte inget till varann i år. FAst han o barnen överraskade mig ändå, fick en annan must-have pryl som jag önskat mig, Sex and the city-boxen. Tjohoo!



Snygga retusherade bilder förresten. en sån kamera skulle inte vara fel..hehe.



Ha en fortsatt skön helg.

2009-12-27 @ 12:28:29
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Carin

Wiii fit, vill oxå ha!!!! Verkar ju super....kanske de rear den nu? ;)

2009-12-27 @ 13:43:38
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback