Vad gör man med ett fyllo på en parkbänk??



Glömde ju nästan att jag skulle skriva om snubben på parkbänken!

Vi passerade i söndags morse en snubbe som sov på en parkbänk. Jag tyckte vi skulle stanna o kolla till killen medan husbandet sa "Alkis" o körde vidare. Jag hann dock att se att denna "Alkis" hade på sig ett par Lee jeans. Jag vet ärligt talat inte om det finns tunga alkisar med Lee jeans??

Husbandet droppade mig vid affären, väl inne i affären blev jag så illa till mods..... tänk om han var död o vi bara kvistar förbi??

När jag hoppade in i bilen igen så krävde jag att vi skulle åka förbi igen. Väl där så såg jag att han andades i alla fall... jag hoppade ur o började väcka den här killen.

"Hallåååå" började jag försiktigt! Inte en tillstymmelse till reaktion....
"Hallååååå....du måste vakna" fortsatte jag medan jag klappade honom på axeln.

Han snarkade vidare, och att döma av hans andedräkt hade inte han druckit äppeljuice kvällen innan.....något starkare skulle  jag tro.

"Hallååååå...kl är nio på morgonen o jag tror ärligt talat inte att du vill ligga här o sova" fortsatte jag med. Inte en reaktion.
"Hallåååå.... jag vet att du mår skit o bara vill fortsätta sova men kom igen nu, du kan bara inte ligga här. Snart kommer Gert Fylking o Robban Ascberg för bi här oxå o då äre nog inte bara du o jag som sitter här!!" hotade jag snubben med.

"Mmm"... fick jag till svar. En reaktion.... YES!! Så jag öste på med allt möjligt...

"Har du en flickvän hemma? Herregud om jag var hon så skulle jag skjuta dig... tänk vad orolig hon ska va" ordbajsade jag ur mig. Jag visste ju inte ens om det kanske var hon som kastat ut han....

"Mmm".... svarar snubben igen.

"Är du härifrån?" frågar jag.

"Farsta" svarar han. Ojoj tänker jag... han har säkert inte hittat sina polare mitt i natten o lagt sig här.

Han reser sig upp i samma sekund. O då ser jag det..... det är en gaypojke det här! Han har välvårdare naglar...supervälvårdade...sådär som att han går-på-manikyr-varje-vecka vårdade, perfekt hår, lite brunbränd och så slänger han upp benet på det andra som oftast tjejer gör. Han pratar sådär fjolligt o flamsigt o säger gång på gång...

"Men guuud"

Han skäms jättemycket o kan inte riktigt fatta att han låg där tror jag.

"Såg du den där killen som låg här bredvid?" undrar han sen.

"Neeej, det låg ingen kille här när jag kom" säger jag.

"Men han som satt här...var inte han lite gullig?" frågar han igen.

"Hörru, jag tror att du supit bort ditt hugg kan jag säga" skrattar jag.

Gaykillen skrattar oxå....

"Vad gullig du e" säger han.

"Hörru, kolla om du har din mobil, dina nycklar o pengar o sånt på dig så ingen snott nåt" säger jag som en gammal morsa.

Han letar igenom grejerna o hittar allt. Han blir lättad. Han reser sig o börjar vingla iväg....han går ifrån sina nycklar så vi får stanna bilen o ropa på han igen. Han flamsar tillbaka o vinglar vidare.....

Det kändes genast mycket bättre i magen... Det jag blev så förbannad över var att ett medelålders par gick förbi honom 2 ggr utan att ens stanna o kolla läget. När vi åkte förbi i bilen så bara passerade dom honom..... tror inte ens att dom kollade åt hans håll!!

VAFAN är det???? Är det så vi är medmänniskor?? Tänk om han var medvetslös och behövde hjälp??

Jag blir rädd för sånt..... tänk om husbandet legat där efter att ha blivit för packad. Tänk om han legat där o varit medvetslös eller nåt.... o alla bara gått förbi honom. Att jag suttit hemma med ungarna o varit fly förbannad o säkert utom mig av oro.... nu hoppas ju jag att husbandet aldrig blir så packad men i alla fall!! TÄNK OM???

Vad skulle du ha gjort??

Kommentarer
Postat av: Cian

Han måste vara jättetacksam mot dej...



Och jag kan faktistk ärligt säja att jag hade gjort samma som dej!



Som tur är har jag bara "råkat" ut för fullisar och inga sjukdomsfall..Vet inte hur jag ska hjälpa nån som fått epileptiskt anfall



Gu tänk om man skulle väcka nån som låg och den var död? Jag skulle dö själv..



Pöss på dej

Mår du bättre?

2009-04-15 @ 11:37:53
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Anonym

Du gjorde helt rätt,hade gjort samma,men än så länge inte hi´ttat nån på en parkbänk men väl på pendeln,så självklart oavsett vad för skick personen är i så ska man bry sig om annars blir vårt klimat ännu kyligare.

Bra jobbat Ninisen! :)

2009-04-15 @ 11:45:32
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Nina

Cia: Ja, vad gör man om dom dött??? huuu... jag skulle svimma tror jag o sen vakna o försöka ta tag i det! Usch... Jag trodde att jag var mycket bättre men har fortfaradne Erraid (läs baklänges).

PUSS



Garbo: SKönt o höra att ni tjejer sköter er oxå... :) Nej, men de e klart att det säkert finns rikser med att väcka nån som sover som är packad...men jag har nog inte hjärta o bara passera utan o göra nånting! TACK garbis!

2009-04-15 @ 11:53:32
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Malla

Jag hade gjort precis samma sak! Självklart spelar det ingen roll om det är ett fyllo.. Ingen ska ligga och dö själv iaf...



Du är skitbra!



Pok



Mallasomharenmammasomärsjuksköterskaochgjordesockoråtallafyllisarnapåakutenbralla

2009-04-15 @ 12:05:54
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Nina

Malla: Gjorde hon??? Men gud vilken ängel din mamma måste vara!!! Nej, du har så rätt...ingen ska ligga o dö själv om det nu är så!! :(



PUSS

2009-04-15 @ 12:08:03
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Ms. Z

Bra gjort. Själv skulle jag nog försöka hjälpa till om jag hade någon med mig.

2009-04-15 @ 14:28:01
Postat av: Fru P

Ryser.



Gud så fint gjort Nina! Du har det största hjärtat o gjorde helt rätt.



Jag hade nog, skäms o säga det men, bara gått förbi jag också :-(



Du e grym!

2009-04-16 @ 09:40:33
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: pangis

Jasg är rädd för att jag skulle gått förbi men efter att ha läst ditt inlägg så har jag fått mig en tankeställare.. så i fortsättningen ska jag inte vara så j-a snabb att döma utan faktiskt fråga hur läget är! Nina.. Bra där! Du är en fantastisk kvinna! Respekt och kram

2009-04-16 @ 10:17:15
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback