BILDER FRÅN VÅRT BRÖLLOP m.m.



Blir lika nostalgisk varje gång jag går igenom bilder från vårt bröllop. Får lyckokänslor ända ner i tårna av o minnas den dagen. Att minnas all planering och allt jobb har oxå sin tjusning. Jag gjorde väldigt mycket själv för att spara in så mycket pengar som möjligt. Idag kan man lägga ner exakt HUUUUR mycket pengar som helst på ett bröllop, om man har dom vill säga! Vi hade inte såå mycket pengar varför vi valde att försöka spara in pengar där det går att spara in pengar.

Vårt bröllop gick givetvis i ett tema...ROCK såklart, inte "långrock på sig" som någon trodde. Vi valde att använda oss utav bara svartvitt rakt igenom. Våra kläder, dukning, blommor....allt gick i svart vitt. Tanken från början var att jag skulle bära en svart klänning, men min mamma (som sydde klänningen) gick i taket så det blev inget av med det! :) Vi hade mycket detaljer såsom döskallar och annat som lixom hör till rocken. Det skulle ju liksom vara hårdrock över hela grejen. Det roliga var att nästan alla gäster var klädda i svart och vitt, hur coolt såg inte det ut i kyrkan?

Sen gjorde vi en grej innan bröllopet som betydde väldigt mycket för oss båda. Vi tatuerade in varandras namn på handlederna. Det kändes nästan mer än själva bröllopet, haha. Det var en fantastisk känsla att göra för varandra.

Tänkte nämna lite som jag sparde in pengar på:

1) Göra inbjudningarna själv, lite tjockt papper, lite fint tunt papper, svart sidenband och en fin calligraph penna.

2) Göra festhäftena själv. Samma sak där. Tjockt papper, sidenband som jag köpte döskallepärlor till och trädde på.

3) Jag sydde alla dukar själv! Pust, det var meter efter meter kan jag säga. 1 bord svalde 40 meter duk, borden var 4 st. Dessutom räckte det ju inte med 1 duk på varje bord, jag hade 3 olika. En med spets, en svart löpare och en silvrig satin som jag krumilurade till lite snyggt.

4) Drinkbiljetter, drinklistor och sånt gjorde jag oxå själv.

5) Anlitade en kompis som driver restaurang att fixa all catering.

6) Mamma sydde min klänning som jag blev såååå nöjd med! Mamma och jag designade den alldeles själva.

7) Jag gjorde tårtan själv. DET borde jag nog inte gjort, för jag blev väldigt missnöjd med den, så det skulle jag göra annorlunda idag.

8) Köpte spriten av en kille som pendlar till Tyskland.

9) Lånade buss, som fraktade alla gäster, av en kompis till Tony.

10) Sminkade mig själv.

11) Håret gjorde en kompis till mig i bröllopspresent.

12) Jag sydde Thedde och Elliots kläder själv.

Ja, det var lite grejer. Vi valde att bjuda alla vi ville ha hos oss den dagen, och det blev över 100 pers. En del väljer bort människor för att spara in, det var uteslutet för både mig och husbandet. Detta ska jag bara göra en endaste gång i mitt liv och då jäääklar ska alla vara med!! :)

Ett annat tips jag har är att missbruka nätet till all info, alla inköp, alla tips. Det gjorde jag. Jag kom hem från jobbet och satt o stirra in i dumburken hela kvällen tills det var dax att försöka sova med huvudet fullt av idéer och annat som rörde bröllopet.

Aja, ååååh..... det  var en helt underbar och solig dag. Det regnade lite när vi kom till festplatsen men slutade tvärt så allt belv precis som det skulle. Vi festade järnet till 4 på morgonen, sov på hotell och åkte till vårt 4 stjärniga hotell utomlands på måndagen efter. Sååå perfekt!

Jag rekommenderar ALLA att gifta sig, åtminstone 1 gång i sitt liv. Har man gjort det och det inte blev bra så gifter man sig igen, och igen, och igen hahaha. Närå, men jag som var en typ "jag-skiter-i-om-jag-blir-gift-tjej" ÄLSKADE DETTA och är så glad att jag är gift, med husbandet som passar mig så himla bra. Om några månader firar vi 3 år som gifta. Hmmm, vad heter det då?

Kommentarer
Postat av: Caroline

Lite nyfiken bara... Vilken musik/låtar spelades i kyrkan?

2009-04-20 @ 17:22:50
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback