Söndagmorgon...




Godmorgon allesammans. Idag ler solen mot oss igen.

Igår blev det en skön dag, lite fika, lite hälsa på kompisar, lite laga JÄTTEGOD mat (gjorde ett nytt recept igår som va så gott så det va fan inte klokt), lite ta ett glas gott vin till maten och sen slumra i soffan. Thedde var ju inte alls på nå tivoli igår, han hade roligare saker för sig. Som att gå på slutspels match i innebandy. Hans favvolag VARBERG spelade. Han kom hem flera hundra kr fattigare, han hade köpt VARBERG tröja och VARBERG flagga. Han va så impad! För o inte snacka om hur impad han var när han förra helgen fick gå på IFK GÖTEBORG mot DJURGÅRDEN fotboll i självaste götet. Thedde som är en djup Djurgårdare hade stått i valet o kvalet om han skulle gå över till o bli IFK:are istället. :) Stämningen hade vart helt fantastisk, och när man är 13 år kan det hänga på det.

Elliot däremot fladdra runt i Axels tivoli snurrorna. Han hade köpt åkbiljetter för 200 kr, men när han tappat hälften när han åkte karusell var det inte alls lika roligt längre. Han ringde till mig.

"Hej, vad gör du?" jag hör hur moloken han låter.

"Vi sitter vid hamnen o äter sallad" svarade jag.

"Hmhm" här förväntar han sig nåt mer från mig.

"Vad är det?" frågar jag då som på beställning.

"Jag o Therese åkte karusell o då tappade vi båda våra biljetter så Therese gick hem!" sa han förfärat.

"Nämen...neeeeej  vad tråkigt. Var det mycket som trilla ner?" frågade jag,.

"Jag vet inte, jag köpte för 200 kr och vi hade hunnit åka 5 gånger, men nu har jag ingenting o göra." säger han vidare.

Vi hämtade honom. Det konstiga här var att inte ville ha pengar för att köpa nya. Han åkte på sina påskpengar han fått av sin mormor o morfar. Så jag vet då rakt inte om det är så att han insåg att det var hans eget fel och att han fick stå sitt kast. Det kan ju faktiskt vara så att han var lite less på skiten oxå, 2 dagar med konstant åkande flera timmar i följd kanske räcker? :)

Nehepp, nu blir det lite tvätta, lite promenad, lite fika och sen får vi se vad dagen bjuder på.

Kommentarer
Postat av: Karin

Men vad var det för mat du hade lagat???? Blir ju nyfiken, lägg gärna ut receptet!!

2009-04-19 @ 09:23:00
Postat av: Nina

Oj,ja självklart! Lägger ut det senare idag!

2009-04-19 @ 12:22:12
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback