Hitta det positiva!


Ja.... nu när jag legat här däckad, skitit på mig, spytt ner hela toan och jålat i hög feber kände jag att det verkligen var dax att ge sig på "Livet är fint Ninis". När man ligger sjuk så är det så lätt att lixom kollra bort sig i nån slags tycka synd om sig själv coccoon.

Här är mina 5 punkter:

* Jag är sjuk, ja det är jag...men inte i någon obotlig hemsk sjukdom utan i nåt som släpper inom kort.
* Idag har jag orkat bada...det var helt ljuvligt att "tvätta" bort all sjukdom. Jag festade till det med att raka benen oxå!
* Jag var inte sjuk i nån förkylning som tar bort smak o luktsinne, för tänk....då hade jag inte fått känna lukten och smaken på den iskalla coca colan jag fick zippa på när jag äntligen slutat spy! Den smaken o känslan var gudomlig just då!
* Jag har husbandet hemma hos mig idag! Han tar han om allt jag inte orkat göra.
* Idag har jag orkat umgås med min bebis, fast man är lite slak. Tänk att en magsjuka kan slå en av banan så hårt?! Igår kunde jag inte det.... men idag så!

Japp, där hade jag 5 punkter....

O vet ni, det är lite sjukt detta men när man verkligen försöker hitta positivt i en misär så känns det lite bättre på en gång! JAG LOVAR!! Dessutom behöver de tinte va nån misär heller.... testa nu!

Kan du rabbla 5 punkter som är fint för idg, nåt positivt....idag?

Kommentarer
Postat av: Mattias

Förkylningar brukar ju slå hårt på oss killar men även om jag fryser och knappt kan andas pga nästäppan så är det ju verkligen ingenting att gnälla om så här är mina fem punkter:



1. Sommaren är på väg

2. Jag och min familj mår bra

3. Liverpool på tv ikväll

4. Jag ska strax får krama min son

5. Min mage mår kanon idag

2009-04-14 @ 16:51:24
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Nina

Mattias: Jag blir helt glad av DINA fem punkter liksom! Fasen...det här funkar verkligen på mig!

2009-04-14 @ 17:02:13
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback