Vaselin har många användningsområden.

Goodmorning....

...i morse var det full fart hemma hos oss. Thedde har skolfotografering idag. Det letades, ströks kläder óch hårgrejs att fixa frillan med!

Såhär lät det häromdagen....

- " Mamma, vi har skolfotografering på tisdag..... tänkte att vi skulle åka o köpa ett par Lee jeans till mig innan det!"

- "Va? Ska du ha ett par Lee jeans för att det är skolfoto?"

- "Ja, o jag måste med när det ska handlas så ni inte köper nåt fult."

- "För det första Thedde så har du 2 par svindyra jeans som du kan använda, dessutom har vi verkligen inte tänkt att köpa nåt nytt till dig för skolfotot, du HAR kläder som du kan ta på dig då....."

- "MÄH"..... "ÅÅÅHHHH".......

Han har sina andra dyra jeans (tycker jag eftersom dom kostar 500 spänn) på sig nu och sin Diesel t-shirt.

Jag har en pre-teenager hemma nu. Han galopperar in i tonårsvärlden och jag ryser av blotta tanken. Hur ska han o jag komma överens de närmaste fem åren undrar jag? Helt plötsligt börjar det hagla av konstiga krav om vad som ska köpas, göras och bestämmas i familjen. Svårt....men som jag alltid sagt, i vår familj kan man bråka hårt men man älskar desto hårdare.

INTE ATT FÖRGLÖMMA, man får skratta en hel del oxå..... han är en jäkligt kul unge.

Igår skulle jag tatuera tonys lillebror.... en sjujäkla stor drake på sidan av magen. Tog ca: 3 timmar.... pust..... I alla fall, jag tog fram vaselinet som man använder för att liksom hålla ihop färgen medan man tatuerar.

- "Fråga Thedde vad han använt den där till?" säger Tony o flinar.

Jag frågar....trodde han hade smörjt in sig med det eller nåt. Men det var lite värre än så.

- "Mäh, jag använde den som gele till håret...... i flera dagar.... o den e skitbra!!"

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAA...........


Kommentarer
Postat av: Garbo

Vaselinet tog vi o smällte på spisen med en bit färgat läppstift i och några droppar essens och hade som läppglans i plugget hihi kul minne :)

Ja man kan tydligen hitta olika användningsområden ;)



/Kram o hoppas du mår bättre idag

2008-09-02 @ 08:14:10
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Mallis in real life

Så bra, då behöver du inte köpa nåt svindyrt märkesgelé på ett tag.



Antar att det är lätt att påverkas av sin omgivning när man är i den där åldern, kanske hade en polare fått ett par sprillans nya jeans. Grejen är att hamnar han baktill är det ingen som kan se hans nya Lee-Jeans i alla fall. Jag hatade för övrigt att ta skolfoto.



Jag tror ni kommer att komma överens just fine! Det råder inget tvivel om att du älskar båda dina söner väldigt, väldigt mycket och på det kan man komma långt.



Kram på dig, snäckan!

2008-09-02 @ 08:39:37
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Nina

Garbo: SMAAART!!! Kanske ska testa nångång... :) Tack gumman!



Malliz: Åh, nu rös jag o fick en liten tår i ögat! TACK hjärtat för härliga ord...



PRECIS, jeansen kommer ju som sagt var inet synas ändå så det kvittar ju! :)



KRAAAM

2008-09-02 @ 09:43:30
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: A

Haha! Ja, det MÅSTE vara nytt till skolfotot! :D

Dottern ringde efter första skoldagen och pratade superfort: "Hej mamma! Vi ska ta skolfoto i morgon och nu ska Hanna och jag åka ner på stan."

"Jaha, vad ska ni göra då?", frågar jag.

"Handla lite kläder och så till kortet såklart!"

Ja, hur korkad var jag då som inte fattade det. :)

Väl hemma igen så hade Dottern dock bara köpt en liten bh-topp. Och jag lovar att den inte syntes på fotot. ;)

2008-09-03 @ 10:26:35
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback