Tandställning....

Skolfotograferingen igår hade väl gått sådär tyckte Thedde.

-"Jag har ju så jäkla fula tänder mamma" sa han lite buttert igår. "Å då vet man inte hur man ska skratta?".....

Det här med skratta på foton har han blivit hjärntvättad med av sin mamma. Jag har alltid sagt....sen förskolebilden....att han ska skratta lite på foton. Ibland har vi fått hem ett foto med ett ansträngt "mamma-har-sagt-att-jag-ska-skratta-på-bild" flinet, ibland har han skrattat så kinderna nästan stängt igen hans ögon och ibland har han bara visat tänderna. Jag själv är uppvuxen med "Le lite på skolfotot, du är så söt då..." O faktiskt så är mina skolbilder nästan snarlika med Theddes bilder..... :)

Anyway...... Som mamma till ett barn som säger att dom har fula tänder eller att nåt överhuvudtaget är fult blir man ledsen, dels för att man inte ens kan fantisera om att ens barn skulle ha nåt som var fult och dels för att han tycker att nåt på honom är så fult. Det gör ont i mammahjärtat det....

-"Men hjärtat, du har väl inte ALLS fula tänder, var har du fått det ifrån??" menar mamma helt ärligt.

-"Men det ser du väl, dom står ju ut...."svarar han buttert.

Det HÄR är fula tänder!


Då kan man inte annat göra än att säga att jag tycker han är världens sötaste kille och att han har jättefina friska tänder. Han kommer få tandställning troligen nångång i 13 årsålder. Han ser väl inte fram emot det direkt men vet att hans gom är lite trång och litegrand skjuter ut vissa tänder. Inget överdrivet harbett så....men idag är man petig med tänder, även fast det gäller barn. Jag tycker iofs att det är bra, alla vill trivas med sina tänder..... även fast man bara är 12.


Coolingar som haft tandställning




Kommentarer
Postat av: HUSBANDET

Och idag så tappade han en tand. Så nu finns det mer plats för dom andra . :)

2008-09-03 @ 10:13:41
Postat av: Anonym

Hittade hit via FL.

Fin blogg, ska läsa vidare, men ville kommentera det här inlägget först.

Känner igen det. Dottern, snart 13, har tandställning på nätterna och verkar ha haft samma problem som din son. Lite för trång käke som skjuter fram tänderna lite. Inget stora "fel", men som du säger, de är noga nu för tiden.

Kanske får hon räls också, men hittills har hon sagt att hon tycker det är lite snyggt. Det är så många som har det nu. Skönt att det kan vara så. :)



2008-09-03 @ 10:21:27
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: A

Glömde ju skriva mitt "namn", "A". :)

2008-09-03 @ 10:22:08
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Fru P

Tant P skall lära Thedde ett o annat!



Jag är KÄR i människor som har personliga utseenden. Jag är tokig i tänder och tycker det är EXTRA vackert när det är en fet glugg mellan framtänderna, när tänderna ligger omlott eller när de står ut lite. Huvudsaken är att de är friska, som du skriver.



Smutsiga ohygieniska tänder går bort.



Men tänder ger en person karaktär! Jag tycker Thedde är ASCHARMIG med sitt flin o önskar han slapp tandställning :-)



Fan va jobbigt när de börjar jiddra om att de är fula, har fula kroppsdelar osv. Usch usch usch. Hjärtat gråter när man tänker på det.



Go Thedde! Du kommer va snyggast av alla på skolfotona!!

2008-09-03 @ 10:27:42
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Fru P

Tant P skall lära Thedde ett o annat!



Jag är KÄR i människor som har personliga utseenden. Jag är tokig i tänder och tycker det är EXTRA vackert när det är en fet glugg mellan framtänderna, när tänderna ligger omlott eller när de står ut lite. Huvudsaken är att de är friska, som du skriver.



Smutsiga ohygieniska tänder går bort.



Men tänder ger en person karaktär! Jag tycker Thedde är ASCHARMIG med sitt flin o önskar han slapp tandställning :-)



Fan va jobbigt när de börjar jiddra om att de är fula, har fula kroppsdelar osv. Usch usch usch. Hjärtat gråter när man tänker på det.



Go Thedde! Du kommer va snyggast av alla på skolfotona!!

2008-09-03 @ 10:28:18
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Garbo

Min son hade oxå tandställning,inte för att jag tyckte det behövdes men men...tandis körde övertalning om nått som knappt syntes,jag tror att vi samhället i stort för över sånt här på våra ungar dessvärre...



Låt folk få vara som dom är så till vida det inte är ett handikapp.



Svamlade visst iväg...



/Kram

2008-09-03 @ 11:20:19
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: alis

Vad är det med skolfoton?! Nu har man ju 100 foton av ungarna! Jag blir lika irriterad varje gång ungarna kommer hem med dem! Dyra som f.. också!

2008-09-03 @ 13:27:43
URL: http://mittalisliv.blogspot.com
Postat av: Jonna

haha ;) vad go du verkar

2008-09-03 @ 17:36:20
URL: http://jth.blogg.se/
Postat av: alis

Det var inte meningen att låta så bitter! Det är fotoföretagen jag ogillar.

2008-09-03 @ 19:21:57
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback