Profylaxen...o föräldrautbildning.... JAG ÄR FULLÄÄÄÄRD!

NU är jag fullärd, nu kan jag åka o flåsa ut den här grabben i ett nafs ba....

Nee, inte riktigt kanske. Profylaxen verkar skitbra, mycket avslappning och positiv bild träning. Gillar lite sånt där "kokooooo" jox!

I morse sen så hade vi vår första föräldrautbildning..... vi går den bara för att husbandet ska bli en klippa på det här med att assistera mig vid förlossningen sen! Kanske inte bara därför... jag som börjar bli gammal o grå har totalt glömt bort allt vad förlossning och spädisar innebär, jag behöver en refresher på ämnet!

Grupperna verkar helt ok, såklart att det finns jon i varje sån här grupp men de flesta verkar va riktigt trevliga o roliga människor som man kan tänkas o träffa över en fika eller två längre fram.

Måste berätta:
Igår på profylaxen så fick vi ju då öva på hur man masserar varandra..... eeeh har man lätt för att garva ihop så kan ni ju tänka er. Rummet ska vara avslappnat med tända ljus, alla är tvärtysta o så alla vi tjocka kärringar som gnider på våra gubbar... husbandet garva så han hoppa. Lätt o hålla sig...fick dra till han ordentligt för att han skulle sluta. Varje träff avslutas med avslappning.... o jag var avslappnad som en urmjölkad kotutte där jag låg utfläkt på en saccosäck. Då bestämde sig karln för o få restless legs....han påstår att han lider av den åkomman....nåja....  låg o sprattla som brunstig skalbagge på mattan. Lätt för mig o slappna av....NOT!



.....men det lilla jag fick vara avslappnad var ljuvligt! Hon som håller i kursen har en  underbar röst att lyssna på...snacka om att sånt är viktigt för att komma "in the mood"....

Ska fan spela in henne nästa gång tror jag....


Kommentarer
Postat av: pangis

Hahhaha jag minns när jag och exet gick på sån där kurs.. jag var den enda som höll på att skratta ihjäl mig.. heeela tiden.. exet skämdes och jag skrattade ännu mer.. Slappna av.. moi? Glöm det!

2008-09-23 @ 13:27:02
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Jossan

Hej, hej!



Kikar in via familjeliv =)



//Jossan

2008-09-23 @ 13:35:22
URL: http://www.jozzan.bloggspace.se
Postat av: Nina

Pangis: Hahaha, ja det e fan inte lätt o hålla sig :)



Jossan! Kikat tillbaka nu :)

2008-09-23 @ 13:55:45
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Trollmamma

Hehe jadu de där lät ju inte allt för lätt! Kanske ska hoppa över profylaxen då jag som har så lätt för å börja tokskratta suck

2008-09-23 @ 14:19:42
URL: http://enlitenskrutt.blogspot.com
Postat av: Nina

Trollmamma: NEJ NEJ.... du måste gå, de e ju skitakul o skratta sådär! :) Nej, men jag tror att när man börjar känna sig varm med gruppen så kommer man kunna insupa allt o göra som dom andra utan o garva! :)

2008-09-23 @ 14:30:44
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Mattias

Jag upplevde väl vår föräldrarutbildning som helt ok och nyttigt med info om vissa saker som man inte hade koll på. Framförallt var det ju bra när det handlade om förlossningen. En hel del udda kufar på den kursen så inga man kände att jag ville att vi skulle fortsätta träffa efter barnet kommit tyvärr. Mycket tur/otur vilka grupper man hamnar i...



Ja det där med att bli "skrattig" i såna där sammanhang känner jag igen :)

2008-09-23 @ 15:09:31
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Malla

Det var ju några år sen jag gick på så´n där profylax... Jag skratta så jag fick gå ut i från rummet... Jag störde alla andra...



En gång var pappan så jävla bakis så han fick gå ut och kräkas... Då skratta jag som värst.. Å sa:- Han är en drömman... Till och med kräkandet hänger han med på.. Sen kom han in och somnade på madrassen.. Å snarkade... På förlossningen skrek jag... Var det hämnd månne? Andas själv för i helvete... DIn idiot! Profylax är kul! ;-)



Pok



Mallautkomjuungeniafbralla

2008-09-23 @ 21:25:13
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback