JÄVLA TJUVAR!!!

Måndagmorron....

....do i need to say more??

Men, det la lugnt tycker jag.... jag jobbar ju bara till halva onsdag så egentligen är det onsdag för mig redan! :)

Var in på Pendelilskans blogg o läste om ungar som pallat äpplen....

Men ALLVARLIGT! Jag börjar bli så jävla trött på ungjävlar som ska sno saker från folk! Skit i om det e äpplen..... Jo, jag HAR pallat äpplen som liten. Men lik förbannat blir jag trött på´t nu....

Anledningen är nog att vi själva blivit av med en jäkla massa grejer på sistone (eller har varit på VÄG att bli av med grejer)....

En morgon kl 4 ( nu i somras) låg jag vaken o hörde några ungdomar vara kalasfulla o glida förbi vårt hus.... "Bor du här?" sluddrar bruden till den ena grabben. Vår grind går upp o han kliver rakt in o ska sno min cykel! Husbandet störtar upp i bara mässingen o gormar ut från det glipande fönstret: "GE FAN I CYKELN FÖR I HELVETE!!!"
Därefter kastar han på sig kortbraller o störtar ut i trädgår´n. Själv sitter jag storchockad i sängen, med Elliot bredvid som fått hjärtsnurp vid det här laget.
Jag hör att det mumlas nåt därute på gården....

In kommer husbandet, andfådd men jäkligt nöjd! Ungdomarna hade vid det här laget lite bruna braller... o jag förstår dom! Tänk er att smyga in på en trädgård kl 4 en morgon o vara säker på att huset sover....precis när man greppar hojjen så skriker nån jävel ut från ett fönster. Dessutom kastar sig en råtatuerad snubbe ut i kortbraller med uppspärrade ögon och ser ut som han ska mörda nån vilken sekund som helst!

Grabbarna släppte cykeln på sekunden o sprang ut i skogen tydligen..... den ena grabben vågar sig fram till tony och ber om ursäkt för sin kompis som varit på väg och sno vår cykel. Han är packad som fan och sluddrar om o om igen "Fy fan, vi sket verkligen på oss...vi blev så jävla rädda"....
Husbandet mumlar nåt tillbaka, råförbannad....sen drar han o låter grabben stå kvar där!

Till saken hör att Elliot fått sin cykel stulen 2 ggr. Den första gången fick vi ett brev från polisen, då hade någon snäll själ lämnat in den. 150 spänn o så fick vi tillbaka den.... Andra gången hitta Thedde den utanför fotbollsplanen, då åkte grabbarnas pappa dit o klippte sönder låset och tog tillbaka cykeln! Det senaste nu var att vi belv av med cykelstället som vi fraktar cyklarna med bilen. En välbehövd pryl som vi använder nästan dagligen....

SÅ JÄVLA IRRITERANDE!! Hur kan man bara glida fram till en parkerad bil o ta en sån grej, den får man liksom koppla loss oxå först.... stå där o mixtra o sen bara ta den o gå därifrån! GRRRR....MORR...fy fan så jäkla irriterande! Jag blir galen...

Man måste börja låsa fast allt helt enkelt!

O hörrni era jäkla tjuvar där ute.... GE FAN I ANDRAS GREJER, KÖP EGNA SÅ FÅR NI SE HUR JÄVLA DYRT DE E!!!



Kommentarer
Postat av: Malla

Tjuvarhelveten går fetbort. I hate them! Men lite äppelpallare... Najeä... Inte är de väl tjuvar på riktigt? Fast vad vet jag? Det kanske börjar där?



Pok



Mallahoppasdufårensammandragningsfridagbralla

2008-09-22 @ 09:13:58
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Nina

Malla: Ja, det var liksom det.... man kanske börjar me äpplen o sen blire ett cykelställ o sen hela jävla cykeln! MORR... :)



Tack Malla...har haft lite nu på förmiddan men inte som i lördags än så länge!!

2008-09-22 @ 10:12:17
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Mattias

Jag började med äpplen, sen blev det lite snatteri av godis, folköl och p-tidningar men sen slutade jag var nog en rätt lugn sportig tonårskille. Fast en ilsken Fru P eller tatuerad man i kortbyxor kanske hade avskräckt mig totalt från allt sånt redan vid pallningen ler

2008-09-22 @ 13:13:56
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Nina

Mattias: Hahaha, just det!! Det kanske förde nåt gott med sig att maken sprang ut med galen blick, dom kanske rent av tänker till både en o två ggr innan dom gör det igen! :)

2008-09-22 @ 13:31:21
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback