SVULL(N)A OCH LITE FUNDERINGAR!

BURP.... vilken slappardag det blev i soffan idag....

Nu har jag ätit tacos 3 ggr i rad. Igår kväll, till lunch idag och kvällsmat.... nu får det vara nog ett tag. Typiskt oss gravidos o liksom inte ta nåt sådär lagom. Man vräker i sig av sånt som är gott.

Nu är husbandet iväg o spelar fotboll.....fan va han va busy idag då egentligen. Fasen...är det bara jag som ligger o jäser i soffan. Eeeh...JAPP! Skicka precis ett mms till han på min pussmun o en liten önskan om att få lite choklad och Ben & Jerry glass. Jag e sugen på en onyttig BOMB! Jag har ju vart lite si o sådär med det där onyttiga...mått illa av det. Men nu så verkar de gå bra, tror att hon börjar hulla på sig nu för stundande förlossning!

Gott va?? Smaken blir nog en överraskning tror jag.....




O sen ska jag mumsa....


JAVISST, det är inte mer än 10 veckor kvar av eventuellt mumsande. Sen börjar återigen mitt nya liv, promenader, tänka på vad man stoppar i munnen och äta bara nångång av det goda onyttiga.

Har några funderingar som jag behöver bolla med er bloggisar med.

* Jag är sjukt rädd för förlossningen. Vi har bokat in oss på profylaxkurs, en privat som ska vara jättebra. Där får man lära sig om vad andning och avslappning kan göra för att få en bättre och mer avslappnande förlossning. Nu är det lite kvar tills den startar o ju mer jag tänker på förlossning o ju närmare vi kommer så känner jag nästan lite panik! Ska jag ta upp detta med min barnmorska eller? Är jag rädd på riktigt eller bara naturligt förlossningsrädd? Detta är ju för fasen tredje gången jag ska göra det o ändå känner jag som jag gör...... ledsen för det.... o så känner jag att husbandet nog inte tar min rädsla på riktigt, just för att jag gjort det förr! Säg till mig.... vad ska jag göra??

* Nåt helt annat.....men undrar om ni gör ansiktsbehandlingar regelbundet?? Jag har gjort 1 ansiktsbehandling i hela mitt liv!!! 1!!!!!!!! Fattar ni? Det är dessutom år o dar sen så jag minns inte ens hur det var? Är det nåt som är värt att satsa på? Är det bra för huden, känner man skillnad, får man mer lyster??  Jag känner mig som jag bott bakom en sten i huddjungeln.....skämmit med tanke på att jag är utbildad make up artist och vet att man ska vara rädd om sin hud. Nu är ju jag det med vanliga medel....inte sånt som att göra ansiktsbehandlingar o sånt! Skumt va? Eller?? Berätta, jag vill veta allt....

Nu ska jag ställa mig upp (är jättesvullen på händer o fötter), plocka lite, förbereda ytterligare lite soffliggning framför "Ensam mamma söker".....

Puss på er o ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Malla

För fan bruttan... Jag är 3-barnsmorsa.. Det närmaste ansiktsbehandling jag har kommit är "ångbad" när jag häller av kokande vattnet från pastahelvetevardagsmaten...



Kör på den! Billigt, bra??! Ähh det vet´e fan... Men det går snabbt!



Pok



Mallaganskabrahybralla

2008-09-07 @ 19:33:10
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Nina

Malla: DU E BÄST!! :) Hahahahaha, ska lätt köra på den varianten!! Hahaha....."hhmmm klurar o visste inte att det var så bra med pasatånga"

2008-09-07 @ 19:50:33
URL: http://niiinis.blogspot.com
Postat av: Mallis in real life

Jag har aldrig vart och fått nån ansiktsbehandling. Men det vore kanske dags. Det ångar rätt bra i vår diskmaskin på jobbet annars...



Kram på dig



ps. honung på mackan blir det nästa gång. Kanske smula lite getost över.....gud vad gott.

2008-09-07 @ 20:17:09
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Garbo

Ansiktsbehandling ett par ggr på salong ont som fan och röd o svullen som nån kört över ansiktet med en slipmaskin eller dyl...

Näh överskattat i min mening,peelar hellre hemma och smörjer in med mjuk skön creme,nån gång i månaden sådär :)

2008-09-07 @ 21:13:42
URL: http://garbo.webblogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback