Fuck - up kassan!

WTF!!

På riktigt så vet jag inte riktigt hur jag ska känna just nu....

Ja alltså, när man blir gravid så är det ju en herrans massa som måste klaffa med försäkringskassan. Jag har i varje fall gjort allt det nödvändiga för att det SKA klaffa, men inte DOM!! Jag hade tänkt börja ta ut halv  föräldrapenning från den här veckan, har ju jobbat halvtid hela september för att jag hade semester kvar att ta ut.

När jag sen ringer försäkringskassan...elelr fuck-up kassan...så hade de ju INTE fått in mitt moderskapsintyg!

"WHAT????"

Skickat in det för endast 10 veckor sen.... låååångt upp till Arvidsjaurs inläsningscentral, jag vet men kom igen nu för fan!!
Skicka in på nytt! Och i samband med det får man ett fint "skriv i din nya lön" lapp....

Ringde in nu o satt i kö i tjufler minuter....

"Välkommen till försäkringskassan Linda vad kan jag hjälpa till med?" ....lång harang men låter lite trevligt ju!

"Jo hej, Nina heter jag o undrar...bla bla bla....." drog hela händelsförloppet för henne. Kände att jag var laddad till tänderna ifall hon nu skulle vrida ur sig att de inte fått nåt moderskapsintyg ifrån mig o jada jada.... jag eldade upp mig o tänkte att nu kommer helvetet bryta lös om den här jäkla kärringen påstår nåt annat än att jag ska få mina jävlar pengar i slutet på oktober.... o att nåt INTE funkat!!!

"Då har jag knappat in det här, det kommer en blankett till dig som du fyller i och begär de dagar du är föräldraledig på" säger hon bara sådär....

Allt jag laddat igång liksom bara FJUPP...kom av sig....

"Jahaaa.... var det så lätt gjort" säger jag lite tyst o förvånat.

"Jajamensan" säger hon som en pigg ekorre liksom...

Vi lägger på o här sitter jag o har tappat pengarna efter jag sålt smöret, skägget i brevlådan you name it o undrar vad som just hände? Har det ordnat sig nu? Har jag anmält föräldrapenning o kommer få pengar från fuck-up kassa i slutet av oktober??

Aja, så lätt går jag inte på det där...jag trot när jag sert!!

Kommentarer
Postat av: pangis

Nånej.. med försäkringskassan kan man aldrig vara säker.. som det ser ut idag är jag glad att jag har lite med dom att göra. Men skönt att litegrann var fixat iallfall:-)

2008-09-29 @ 11:41:07
Postat av: Ulrika

F-kassan slutar aldrig att förvåna =0 Är det inte evighetslånga teleköer så är papper på vift, underskrifter som saknas, utbetaldningar som dröjer/uteblir..Ja listan kan göras lång tyvärr :/ Men jag hoppas att det ordnar sig för dig, håller tummarna för det!!



Ha en bra dag!

2008-09-29 @ 11:46:41
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Agnieszka

Försäkringskassan är ju ett folk för sig!

Hoppas det löser sig till det bästa!

kram

2008-09-29 @ 12:20:52
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback