Niiinis stroganoff!

Pust..... färdig med föräldramötet. Gick bra det där... kände mig förberedd ordentligt o då brukar det ju funka finfint! Nu har jag proppat alla föräldrar fulla av innebandyinfo!

Husbandet står o gör storkok nu, han älskar min korvstroganoff o ska nu lära sig att göra den lika god som jag.....:)



Niiinis stroganoff:

800 gr falukorv
2 burkar krossade tomater
1 gul lök
500 gr cremefraiche, den feta sorten
2 matskedar ketchup
chilikrydda
svartpeppar
vitpeppar
(ev. 1 pkt bacon)

Strimla falukorven i små stavar, stek dom i smör. Krydda ordentligt. Finhacka löken och ha i den när korven blivit brynd. Stek löken med korven så den blir mjuk. Ha i krossade tomater. Låt alltihopa koka i ca: 10 minuter. Ha i ketchup och creme fraiche, koka ytterligare 5 minuter...typ småkoka. Smaka av o servera med ris eller pasta och en grönsallad! (Har man med bacon så steker du den samtidigt som falukorven).

Nu är det middag.... seeeen middag idag! O sen väntar en hääääärllig halsbränna resten av kvällen, tjihoooo!

Puss & kram o ha en trevlig onsdagkväll!

Kommentarer
Postat av: Garbo

Hihi har stått o gjort stroganoff hemma hos en av mina killar nu på morgonen,lustigt va!



Din låter smarr älskar bacon! :)



Min bestod av korv grädde Hp sås buljongtärning lite krossade tomater chilisås salt peppar o lite senap och jisses vad jag fick bra betyg för den så nu köpte jag med mig en flarra Hp hem till min egen stroganoff ;)

2008-10-16 @ 13:10:45
URL: http://garbo.webblogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback