Barnmorskebesök..... och ORDINERAD VILA!!

Nyss kommit hem från barnmorskan!

Vaknade av en helvetes menvärk idag..... den håller i sig o sitter mycket ut åt ryggen o ilar ner i benen! Tog upp detta med barnmorskan Jenny. Hade tid inbokad idag....

Hon skulle kolla hjärtat, men MILO bebisens hjärta satt så högt upp på min mage så då ville hon göra ett ultraljud så att han inte hade vänt upp o ner med rumpan neråt! Nee..Milo låg som han skulle....upp o ner, titta på sin mamma därifrån magen. Jag som svettas o mår illa av att ligga på rygg låg o mådde allmänt piss o fatta ingenting av den där ultraljudsbilden!

Sen var det nästa grej, blodtrycket var högt.... 140/90....tog ett nytt efter vila då klarade jag mig bra 125/85....

Hon ville känna på mig oxå...ja den där tappen upp i pullan. Fine by me..... men säg inte att den är stenhård och tråkig! Stenhård = inte påbörjat över huvudtaget. Mjuk = Kankse inom några veckor. Mjuk och lite öppen = Kan vara på gång. Jag var det sistnämnda, jag var öppen 1 cm och nästan helt utplånad tapp som är mjuk och fin. Ganska vanligt för omföderskor men ÄNDÅ!! :)

Jag som trodde de va BB nästa....:D

Läkarbesök nästa vecka, dom oroar sig för att jag ska föda för tidigt. Men enligt Uppsala Akademiska stoppar dom inga födslar efter 34:e veckan. Jag är i v. 36!

Hårda restriktioner från barnmorskan om VILA!! Det är för tidigt att föda än.....

För det första:
Såhär har jag hört att de kan säga till tjejer.... o sen har de gått över 2 helvetes veckor!

För det andra:
Om man börjar leva konstigt och annorlunda nu så hajjar väl kroppen till och så går jag över 2 helvets veckor!

För det tredje:
Så vill jag fortsätta leva normalt och som jag brukar, man plockar hemma.... städar o fejjar o så ska jag baka till Elliots kalas. Jag tror inte att Milo är på väg än...o om han är det så är han sååååå välkommen!!

Vad hade ni gjort???

Kommentarer
Postat av: Cian

Ojojojojoj...



Lev normalt..



Om du redan är öppen så är det nog fråga om dagar...





Ihhhhh spännande..



Pöss på dej

2008-10-23 @ 10:53:34
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Cian

Fan...Vill så gärna träffas innan Milo..Vad gör du på söndag???Maken ledig..jag kan plöja över en snabbis..

2008-10-23 @ 10:54:29
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Garbo

Jag kan bara säga att jag var öppen 3 cm innan jul och han kom 23 januari!!

Sug på den ;)



Så lev så normalt du kan men ta det ändå lugnt,du vet lungutveckling osv...



Take care/Pöss!

2008-10-23 @ 11:04:11
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: pangis

Jag hade vilat tills jag hade varit närmre v 38 allt för att Milo ska få utvecklas lite till... 4 veckor före känns lite tidigt.. Så vila på och dra hellre igång om två veckor. Var sak har sin tid.. "stressa" inte ut din bäbis Han kommer när det är dags och jag vill vinna tävlingen så vänta tills nästa helg. :-) Kram min vän!

2008-10-23 @ 11:22:40
URL: http://www.pangbruden.blogspot,com
Postat av: Malla

Näääee... Ut med killen nu bara... Mitt förvirrade tips var ju 13 okt..



Pok



Mallavilaliteiafbralla

2008-10-23 @ 12:03:06
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: pangis

Nä du mallan.. den här fighten ska jag vinna:-)

2008-10-23 @ 14:04:38
Postat av: Hanna

man ska göra så som det känns bäst för en själv!

2008-10-23 @ 19:20:48
URL: http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Åh vad spännande =) Jag hade nog varit o levt precis somvanligt. Kanske tagit det lite lite lugnare..men annars låtit naturen ha sin gång =D

2008-10-23 @ 19:46:50
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: "Nenne"

Visst ska man lyssna på barnmorskan men är ju också så att den enda som vet hur du mår är ju du själv! Gör saker o ting i din egen takt så länge det känns bra och känns det konsigt så vet du ju själv vad det bästa är att göra, vila;-)

Nu har jag inte varit gravid själv men tycker mitt råd är ganska självklart o klokt!

2008-10-23 @ 21:16:12
Postat av: Nina

Vad gulliga ni e allihop!!



JAg har lyssnat på er, på min kropp o har beslutat mig för att leva normalt så länge allt känns någorlunda bra i kroppen! Mensvärken e värst på morgonen...sen tycker jag den avtar lite under dan...



Jag tror inte Milo e på väg ut än! Han får va kvar ett par veckor till...sen är det dax o möta världen mitt älskade barn!



KRam till er alla...love u all!

2008-10-24 @ 08:43:32
URL: http://niiinis.blogspot.com
Postat av: pangis

Jag är lika spänd varje gång jag loggar in numera.. En hel bloggvärld väntar på liten Milo!!!

2008-10-24 @ 11:08:48
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback