Tålamodet från månen!!!

Jag var med till stallet igår igen.... det är ungefär vad jag klarar av under 1 dag. 1 grej om dagen utanför dörren sen får det vara bra!!




Det här "nosluddet" som det kallas har Elliot sytt till en häst i stallet. En häst som han diggar ganska hårt, Sickla som hon heter har vart med på bild här några gånger. Igår berättade han:

"Mamma, jag har sytt det här till Sickla!"

"Haaaar du?" säger jag och blir ärligt förvånad över hur fint gjord den är.

"Ja, dom här bokstäverna är gjorda med en speciell maskin" säger han glatt.

"Ja jag ser det, den var verkligen jättefin och vad roligt att hon använder det oxå" säger jag.

"Mamma, vet du hur lång tid det tog att göra det här nosluddet?" undrar Elliot.

"Neeej" svara jag. nyfiket...

"4 veckor för varje bokstav" svarar Elliot. "Eller jag tror att det tog först ett helt år, sen började vi skolan igen efter jul och sen var den klar på sommarlovet" rättar han sig själv.

Jag räknar ut att han pratar 1,5 år..... vet ju inte riktigt hur nära sanningen det är men Elliot brukar ha koll på tidsperspektiv. Säkerligen har han fått avbryta pojekt nosludd ett antal gånger för att andra saker skulle göras på syslöjden.

"Oj, vad du har kämpat med den, vad duktig du är" säger jag.

Alltså, det tålamodet har han inte ärvt av mig. Jag hade skickat luddet åt helvetet efter 4 veckor om det fortfarande inte var klart. Men att han hade ett sånt tålamod e ju fasen inte klokt!! VILKEN UNGE!! Jag e chockad!

Nu..... skrotarfredag! Återkommer igen... vi har köpt en ny sak som jag e såååååååååååååååååå glad för, bilder kommer sen!!

Puss o ha en trevlig fredag allesammans!!!

Kommentarer
Postat av: Agnieszka

Ohh spännande att se vad det är ni har köpt!!!

kramar

2008-11-07 @ 08:28:33
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Cian

Men guud vad duktig han är...och vilket tålamod...



Pösss på dej och trevlig helg...

2008-11-07 @ 09:08:29
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Garbo

Ååå vilket tålamod och va gulligt av honom.



Pöss o ha en fin heg nu :)

2008-11-07 @ 15:59:54
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Majsan

Vilket fint...jag trodde först det var en reklam mössa från sicka köpkvarter....men ack vad jag bedrog mig...klart d är till en kuse..o så fin..

Duktigt jobbat

2008-11-10 @ 07:30:31
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback