En lite förklaring angående det förra inlägget!

Oj, fick en rätt obehaglig reaktion på det förra inlägget....

OBEFOGAD KAN JAG TYCKA!!! Kan ärligt säga att jag blir ledsen att det uppfattas på det sättet..... för ni som känner mig borde verkligen känna mig bättre än så!!!

Ni som följt mig i flera år vet hur vi kämpat som djur för att få det här lilla livet i min mage. Ni vet hur jag gråtit floder, hur jävla dåligt jag mått, vilken berg och dalbana jag o husbandet upplevt i vår resa för att äntligen hamna där vi står idag....shit alltså!

Ni som följt mig i flera år.... vet hur jag med glimten i ögat kan få till mina inlägg.... som det föregående.

Så den som valde att uppfatta mitt förra inlägg som att jag HELLRE är packad än går igenom det jag går igenom nu måste ha fått allt totalt helt fel och om bakfoten.....

Det finns inget här i livet jag skulle byta bort mot det jag just nu genomlever. Det vi ska få gå igenom om någon dag kommer vara det största i våra liv.... precis som mina andra 2 barn var.

Men GIVE ME A FUCKING BREAKE.... bara för att jag längtar efter att få bli berusad av några glas vin betyder inte att jag på något sätt vill byta bort det jag genomlever nu. Eller att jag på nåt sätt prioriterar en fylla i mitt liv nu....och SJÄLVKLART kommer jag att ägna mina närmaste månader/år i livet åt att snosa på min underbara vackra älsklingsbebis. 

Men allvarligt så trodde jag inte att jag behövde förklara det..... det trodde jag var lika klart som korvspad!

Aja, vi uppfattar saker så himla olika märker jag....

Kommentarer
Postat av: Malla

Mähh.. Gumman!



Det finns ingenting som antyder att du inte vill "vara" i din nuvarande sits...



Och ja! Du skrev förra inlägget med sedvanlig "glimt i ögat"...



Ibland blir andra sårade fast man aldrg ens tänkt tanken att någon skulle bli sårad! That´s life!



Längta måste man få göra! Det är inte förbjudet.. Reflektera också...



Pok



Mallavetsåvälhurdutänkerbralla

2008-11-25 @ 21:42:47
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Veronica

=) Jag har bara följt dig i en dryg månad men till och med jag förstår hur du menar! =) Men så har jag ju bara 8 dagar kvar till bf också (kanske spelar roll?).



Lycka till med kommande förlossningen! kram

2008-11-25 @ 22:09:42
Postat av: Nenne

Jag följer ju din blogg som är en av mina favoriter, du skriver med glimten i ögat och utan krusiduller och det är det som gör din blogg så charmig och speciell! Även fast jag inte känner dig mer än genom dina inlägg så vet jag att du aldrig skulle byta bort den situation du är i nu, så som ni har kämpat. ... Majoriteten av oss försår iaf hur du menar och även fast jag dock aldrig varit gravid kan jag förstå att man efter 9 månaders kånkande och kämpande svävar iväg i tankarna och drömmer sig bort, i det här fallet på ett skojigt party;-)Hur folk tolkar saker får ju stå för dom själva men ibland kan man ju tänka efter en till gång innan man kritiserar och dömer.

Kram till dig Nina

2008-11-26 @ 01:28:33
Postat av: Garbo

Nina,jag reagerade ungefär som du regagerar nu när jag läste ditt förra inlägg.

Visst vi har aldrig mötts och jag är ingen moralkärring heller men jag reagerade just för att jag lärt känna dig via bloggen och uppfattar dig som en varm go tjej som gör allt för familjen.

Jag tyckte bara att längta efter en fylla lät så jävla tufft när du går med Milo i magen.



Jag kanske har en annan syn på detta då jag har gått igenom så himla mycket med dålig erfarenhet det gäller allt från alkohol till att kämpa i BB verkstan och till folk som fått sina små och ändå inte är nöjda.

Jag dömmer inte dig jag menar bara att man prioriterar olika saker i livet och jag har aldrig fått en bild av dig som en morsa som är ute o partar o skiter i dina barn,tvärsom!



Jag har oxå festat järnet i mina dagar så tro inte jag är en moralpredikande absolutist.

Jag tänker på hur det var när jag hade min son när han var liten,jag la all tid på honom och efter skilsmässan frigjorde jag mig och la all barnledig tid på mina vänner o uteliv resten fick min son.

Och hade jag blivit mamma igen hade jag lagt allt åt sidan för barnets skull men sån är jag.

Jag menar bara att var sak har sin tid.



Det var inte min mening att såra och ber om ursäkt i såfall.

Klart jag fattar vad du har gått igenom med T,jag har själv varit där och jag kommer inte få fler barn och kommer alltid vara extra känslig vad gäller bebisar och lyckliga mammor,för mig finns inget hopp längre,det är kört och jag kanske överreagerar oxå just för att jag är där jag är.



/Kram

2008-11-26 @ 08:25:47
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Nina

Malla: TACK! Ja, så känner jag oxå juh....



Veronica: Tack... ja, när man gått i denna värld ett tag så är det nog lätt hänt att man tänker på så banala saker som att bli berusad. Det har ju inte att göra med att man på något sätt väljer bort den situationen man lever i just nu! Du vet nog vad jag menar som är i samma sits! kram



Nenne: Precis så har jag nog trott att alla uppfattar mig o mina inlägg... även om du inte läst här så länge! Du har fattat helt rättt... tack!



Garbo: Jag tar emot din ursäkt. Det som gör mig ledsen är att du fortfarande inte verkar förstå vad det förra inlägget betöd. Betydde det förra inlägget att jag skulle ut o parta o skita i mina barn??? Betydde det att jag INTE gått igenom nåt i mitt liv som har varit jobbigt?? Betydde det att jag INTE lagt all min lediga tid på mina barn??? Betydde det att jag inte ska lägga hela mitt liv på min bebis??? Du väljer ju att döma mig när du såväl vet hurdan jag är som person, hur viktig min familj är, hur stor dröm som äntligen gått i uppfyllelse för mig o Tony. Du får mig o känna att jag inte uppskattar Milo och det han ger oss. Å det min kära vän är nog det hemskaste man kan göra. Det sårar mig jättemycket.



Garbo, jag vet exakt vad du gått igenom i ditt liv för jag har gjort samma sak... och ytterligare därtill i form av andra jobbiga saker som hänt. Detta är min 10:nde graviditet!!



Jag förstår att ditt liv mist en sak, en sak i form av att inte kunna bli gravid igen... jag var "nästan" där själv men lyckades träffa en läkare som hjälpte oss.



Jag är jätteledsen för din skull och jag har flertalet gånger även nämnt det för dig, jag har kramat dig tusenfalt i cybervärlden för att ni gått igenom det ni gjort.



Det ger dig dock inte rätten att döma mig för att jag här på bloggen med glimten i ögat pratar om att bli berusad efter min graviditet. Det förringar ju inte PÅ NÅGOT SÄTT själva graviditeten eller MILO. Det måste ju även du förstå.... Precis som någon skrev så är det reflektioner man har såhär i slutet. Jag kanske inte ens kommer bli berusad förrän MILO är ett år...



Så ja jag är sårad o trodde inte att du kunde uppfatta en sak så fel vad gäller mig.



Vi lämnar det här nu.



Kram Nina



2008-11-26 @ 09:17:20
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Garbo

Jag tar emot din ursäkt. Det som gör mig ledsen är att du fortfarande inte verkar förstå vad det förra inlägget betöd. Betydde det förra inlägget att jag skulle ut o parta o skita i mina barn??? Betydde det att jag INTE gått igenom nåt i mitt liv som har varit jobbigt?? Betydde det att jag INTE lagt all min lediga tid på mina barn??? Betydde det att jag inte ska lägga hela mitt liv på min bebis??? Du väljer ju att döma mig när du såväl vet hurdan jag är som person, hur viktig min familj är, hur stor dröm som äntligen gått i uppfyllelse för mig o Tony. Du får mig o känna att jag inte uppskattar Milo och det han ger oss. Å det min kära vän är nog det hemskaste man kan göra. Det sårar mig jättemycket.



Svar: du missuppfattade mig där för det var inte så jag menade.



Nu är det du som lägger ord på det jag försökte beskriva,du dömmer mer än vad du behövde i detta svar till mig så nu försöker jag inte ens förklara mer,det får väl lägga sig i så fall...



2008-11-26 @ 09:33:31
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Nina

garbo: Okej, då får det vara så.

2008-11-26 @ 09:48:00
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback