Barnmorskebesöket!

Hallojsan...

..... aaah, äntligen hemma. Nu kan man ta på sig sina snygga myskläder igen, myskläder som jag ALDRIG har i vanliga fall, snaaaaark! JAG BOOOOR i myskläder. Allt är oskönt...bara att vara i sitt skinn är tammefan obehagligt. AJA... nu ska jag göra det så skönt som möjligt. På med plyschdräkten minsann.... svarta plyschdräkten! :-)

Elliot, som är i nån slags "äta allt vad du orkar" fas nuförtiden vill ha nudelsoppa, o eftersom den enda som kan göra riktigt god nudelsoppa i vår familj är husbandet så får han göra det sen när han är tillbaka från studion.

Ja just ja, lite uppdatering angående studion o musiken då.... han sjunger ju för ett tyskt band, 2 låtar är färdiga o jag tror att det var 2 till som skulle bli klara. Dom nere i tyskland var störtnöjda med de andra 2 o väntar nu IVRIGT på de övriga 2. Husbandet, som faktiskt oxå är gravid har liksom inte fått ärslet ur, tog tag i saken idag o tänkte göra klart de resterande 2. Får se hur det går, men de vore ju bra om de blev klara så tyskpojkarna därnere blev glada!

Thedde e på innebandy, jag själv mår lite skit idag så jag hoppade att vara tränare o litar på de andra två tränarna....

Var ju hos barnmorskan Jenny idag, höll på o få en chock o springa ut med magen hängande i följe när hon sa att mitt symfys mått (magmåttet) var 41. Alltså... då ligger man typ i verklig storlek 1,5 cm över normalkurvan. MY GOD tänkte jag...MILO bebisen måste vara typ en 7 kilos bebis i så fall tänkte jag , o tänkte vidare på mitt stackars underliv som kommer bli kvaddat för resten av sitt liv.

Barnmorskan Jenny gick o hämta en kollega som mätte magen till 35 istället, det var väl en jävla skillnad!! PIUUUH... hon hade inte träffat rätt på blygdbenet som kan vara lite marigt när man har ett huvud därinnanför. AJ sa mitt blygdben om den behandlingen.... barnmorskan Jenny är ju lite färsk...o hårdhänt!

Nu ska jag värma risgrynsgröt, ha på kanel o socker, äta 2 ostmackor till och ett stort glas mjölk! MUMMA.... sånt lyx får man passa på att göra när man är själv hemma me ungar på vift och husband i studion!

Puss på er o erkänn att du blev sugen på risgrynsgröt nu?! :)

Kommentarer
Postat av: mikaela

tur att de mätte igen!

2008-11-05 @ 19:09:18
URL: http://gwendolenthegood.blogspot.com/
Postat av: Cian

neppp.aaavskyr risgrynsgröt..däremot har jag köpt julmust idag....inte knäckt flaskan än..jag ska njuta i helgen..pöss söt

2008-11-05 @ 20:56:35
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback