Ett inlägg om lite annat än spyer!

Måndag morgon!

Spyerna fortsätter så inget nytt på den fronten, tänkte jag skulle försöka skriva om nåt annat än det!

Denna veckan händer en hel del i mitt annars jäkligt tråkiga liv just nu! På torsdag ska vi på ultraljud, ett sånt som kallas för KUB/NUPP. Kolla vätskan i nacken på bebis, jämföra med min ålder, mitt blodprov o min vikt! Då får man fram ett tal som talar om om vi har en sjuk bebis eller en frisk bebis!

Det här är nåt man blir erbjuden i vårt landsting när man är över 35. JAPP, där fick man det kastat i ansiktet: "Du är egentligen för gammal för att skaffa barn...o visste du inte det så erbjuder vi dig ett sånt här du-är-för-gammal-test"!!

Nää..missförstå mig rätt, det är skitabra att det finns...... för ifall siffrorna visar åt skogen så går man vidare med fostervattenprov för att säkra om bebis verkligen är sjuk! Anledningen till detta är ju att de helst inte vill göra FVP i första skedet eftersom det finns missfallsrisk på det.... o det känns som vi fått tillräckligt av den biten!

Vad vi gör med eventuellt svar går jag inte mer in på....det känns fortfarande väldigt privat.

På fredag är det inskrivning på mödravården. Då ska man vara under uppsikt på riktigt...mäta, väga, kolla, klämma, lyssna fram tills bebis e klar o komma ut till oss!

Mmm just det..... "lilla fin" heter den nu när den är i magen! Kom på det nyss! Gulligt va? :) Jag vet, man blir så sliskigt larvig när man är på smällen....;)

Nu ska jag runt o kika bland era bloggar!

PUSS & KRAM

Kommentarer
Postat av: Garbo

Mmmm Lilla fin så sött!
Lycka till nu,tror det kommer gå jättebra och sen hoppas jag spyperioden är över för din del *stackars*
/Bamsekram :)

2008-05-19 @ 08:15:33
Postat av: Cian

Det kommer gå as-kalas

Kram på dej sötis

Ja nästan 4 månader ...Så är det faktiskt...eller 3 och en halv kanske är lite mer korrekt..Men jag funderar fanimej att börja igen då jag har gått upp 10 kg..*ser ut som en gris*

Pöss!

2008-05-19 @ 08:44:59
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Nina

Garbo: Ja, jag hoppas oxå det går över snart....har dock inga stora förhoppningar! Bamsekramar tillbax

Cia: NEJ NEJ NEJ, jag gick oxå upp 10 kilo, men faaaan att jag börjar röka igen! Det bara måste gå att gå ner den vikten sen när det värsta lagt sig! Men jag vet, det är knäckande att bli fet för att man gör nåt bra i sitt liv!! Puss o kämpa på!

2008-05-19 @ 08:55:39
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: ulrica

Lilla fin.. åh, vad gosigt :).
Jag håller alla tummar för provet!!

KRAM

2008-05-19 @ 10:28:11
Postat av: Fru P

Gumman. Vad härligt att få läsa flera inlägg av dig... det har ju varit lite tyst här av solklara anledningar.

Skönt att ha dig tillbaka.

Lilla Fin. Oj oj, vilken söt lite bebis det kommer komma ut!

2008-05-19 @ 14:41:34
URL: http://pendelilska.blogg.se
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback