Shoppat inredning!

Igår blev det en tripp till IKEA Barkarby, i love it! Hittar ju alltid nåt där.... sen att jag tycker det suuuger att behöva bygga ihop allt, jag flippar o har sönder! Så nu är fördelningen, jag handlar karln bygger ihop!






Kan tyckas att det här skötbordet ser ut o va från tidigt 70 tal, ett hemmabygge....men de e köpt på IKEA, jag lovar :D Det ska målas o sen ska det sättas dit ett litet skynke runt...kan nog skryta med bild sen när den är klar.





Köpte lite tyger oxå, ska göra lite maffiga kunddar in till vårt sovrum. Måste ha såna "ligga på sängen för att det ska va snyggt" kuddar. Det blev den svart/vit blommiga på 2 av kuddarna.


Sen blev det de här randiga ursnygga tyget på dom andra 2 kuddarna.



Sen blev det lite favoritblommor.....I LOVE MURGRÖNA, lite svåra o ta hand om men lagom vatten ofta lyder receptet. Såå snyggt o ha i höga vita krukor!


Sängbord till sovrummet......




.....med 2 stora lampor på varsin sida....


Fyndhörnan hade 4 såna här överdrag till våra stolar i köket. Lite smutsiga men 90 greaders tvätt o klorin gör susen. 70 spänn/st bara!!! Fattas 2 men dom får man köpa en annan gång, har ett slags skinnstolar i svart/brunt som vår katt vässat sina klor i..... tji fick du kittie, nu blire svårare.


2 Glasburkar som jag ska fylla med värmeljus och vanliga stearinljus. Fint o ha stå framme...o jag boar redan för hösten.


Sen blev det en massa annat smått o gott, nu gäller det bara att hålla sig vaken o orka "pyssla" ihop allt!

Kommentarer
Postat av: Garbo

Visst e det kul att fynda och det gör man ju alltid! på IKEA :)

2008-06-25 @ 09:12:53
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Mallis

Åh, vad roligt att få handla lite till "lilla liten". Det kommer blir så fint!



Jag har långt till IKEA och tur är väl kanske det, annars skulle jag spendera alldeles för mycket tid där!



Puss och kram

2008-06-25 @ 09:18:25
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback