Jobbigt....

MORR

Jag e på skithumör, fast det borde vara tvärtom! Jag borde va glad...idag är det sista dan innan helg. Ska kika på studenttåget och gå på studentfest ikväll, 2 stycken....

Men det känns bara skit....antar att jag har en EXTRA dålig dag idag.

Jag behöver få ur mig lite..... Kanske rent av så att det uppfattas konstigt av många..... men jag skiter i det för det är hur jag känner.

Jag tycker det är skitjobbigt o va gravid. Jag har ALLTID tyckt det. Jag har tyckt det med mina 2 grabbar oxå. Jag har aldrig njutit av det. Tvärtom så har hela resan varit jättekämpig. Samtidigt känns det förbjudet att känna så när man kämpat så hårt för att komma hit!

För mig är det ett "nödvändigt ont" för att få den där rosa bebisen som jag redan älskar djupt! Missuppfatta inte detta är ni snälla!!

Jag gillar det inte av en hel del anledningar, bl a dessa:

* Illamåendet, det släpper aldrig utan kommer hålla på lite till o från tills "lilla fin" är ute. Mindre ibland, mycket mer ibland...

* Allt smakar annorlunda, man har alltid en konstig bismak i munnen som förstör alla smaker.

* Jag känner mig JÄTTEFUL!! Min kropp växer i ilfart o sinnet hänger inte med, jag får en chock när jag ser mig i spegeln. VARJE DAG!

* Jag känner inte igen mig själv, mitt humör, mina tankar, mina känslor är främmande och emellanåt vill jag bara gömma mig o gråta.

* Jag har foglossning redan, det skär i hela bäckenet. Gubben skrattar att jag vankar....men jag måste...o det e skitjobbigt att behöva göra det redan i v. 16.

* Min mage är jättestor, ALLA som frågar blir chockade över att jag inte ska ha förrän i november. Jag e skit TRÖTT på den reaktionen. "Skaffa 3 barn själv då för helvete.... så fåru se hur jävla stor du blir....FORT"

* Min rygg dödar mig redan, huggen jag får varje dag påminner bara om att det kommer bli värre o värre ju större jag blir. Hugger det inte så känns det som det ska gå av nånting i ryggen....

* Jag hatar att jag inte får njuta o känna mig vacker, att jag inte får njuta av magen som en del andra. Att jag inte får klappa mig på magen och känna mig ljuvligt lycklig i kroppen! JAG VILL JU KÄNNA SÅ! Å jag tycker att andra gravida är det vackraste som finns.

* Halsbrännan från helvetet har itne börjat ännu, men det kommer....o då får jag sitta o sova för att inte spy rakt ut! Å slippa känna det som att jag får hjärtinfarkt.

* Jag e trött på folks konstigt sjuka sätt att ironiskt påminna mig om förlossningen. "Hehe, jahaa...kommer du ihåg hur det kändes att föda barn?" Vafan är det? Vilken sjuk jävel säger så? Fan så irriterande.... jag ser fram emot den, fast jag är livrädd. För då får jag ut den här vackra saken som jag kämpat hårt för att tillverka!

* Jag hatar min gubbe när han är på dåligt humör eller irriterad! Då känns allt bara ännu värre..... Då känner jag verkligen att jag ska åka långt bort o gömma mig tills det här är klart. Bara cocoona mig i nån stuga...

Ska det inte bli november snart??

Ja...det finns en hel del saker jag känner är jobbiga, REDAN!! Å när jag nu skrivit ner allt, å faktiskt haft en o annan tår i ögat så känns det bättre. Snacka om hormoner i omlopp, snacka om gravidhjärna som tänker i egna starka banor.... o skönt är det med en blogg där man kan lätta sitt hjärta litegrand!



Kommentarer
Postat av: Garbo

Ja herregud jag kommer ihåg,det var ingen dans på rosor inte när ryggen kändes som den var av hade ständig värk o bad gråtandes om massage av dåvarande som bara tyckte jag var grinig o noncha mig och ju längre gången jag var dessto mera tryckte revbenen ut och jag trodde jag skulle dö av värken.
Minns att jag inte låg bra heller fick köpa en stor uppblåsbar kudde för amningskuddar fanns inte på den tiden,så jag kunde vila min kropp utan att få det där trycket.
Hade även ishias som tryckte på nåt gröndjävligt så den smärtan var värre än nåt annat,foglossning på det och vaggande ankgång yes i remember och jag förstår att du känner som du gör.
Enda skillnaden var att jag kände mig vacker åtminstone fram till 7 månaden och var helt facinerad av hur det växte där inne i mig.
Fan vad jag saknar den känslan och kunde ´jag underlätta din börda så skulle jag byta med dig för en dag så du kunde gå sval o slank in o ut i butikerna shoppa ta en drink och må gott för en dag.

November lurar snart i faggorna och jag hoppas jag får tillfälle att snusa på din bebbe sen =)

Kram min gumma,du ett riktigt finskt lejon!

2008-06-05 @ 09:09:47
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Cian

Jag HATADE att vara gravid...
Värsta perioden i mitt liv!

*kramar om*

Pallar du med en fika i helgen??
Jag tar mej till Onebuying jag lovar!

Pöss

2008-06-05 @ 09:15:28
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Nina

Åh nu är jag alldeles tårögd...FAN så känslig man får vara!!! :(

Garbo: Åh...ja, tänk om man kunde byta bara en dag... bara en timme... bara va "fri" en stund. Men...det går ju inte, jag måste ju livnära lilla fin. Usch, din graviditet låter inte heller så kul :( Får ont i ryggen bara jag läser... :)
Tack Garbis o du får ABSOLUT snusa på min bebis, jag lovar!! Kramar i massor!

Cia: Jaaaaaaaaaaaaaaaaa....kom så fikar vi i hamnen!Gud va glad jag skulle bli!!! Kramar kramar för att ni finns!

2008-06-05 @ 09:22:34
URL: http://niiinis.blogg.se
Postat av: Cian

Nån speciell dag??

Jag ringer dej ikväll

Pöss!

2008-06-05 @ 09:34:39
Postat av: Frippo

Va? Ska ni ha i november? Trodde det va mycket tidigare då jag såg dig igår... Och förlossningen, ojoj, kommer du ihåg tidigare?

Närå, det är klart det inte är konstigt!
Klart det är jobbigt. Extra jobbigt när det är så här varmt. Ni kvinnor har en extra växel att lägga i verkar det som när det verkar som värst så du lägger i den utan att du tänker på och snart närmare än du tror sitter du och gråter med bebis i famnen.

2008-06-05 @ 09:55:46
URL: http://frippo75.blogg.se
Postat av: Nina

Cia: Nej, spelar ingen roll.... tor jag...kommer ju aldrig ihåg nåt längre! Ring mig... om jag hör, annars ringer jag imorn! Studentfest ikväll.. inte för att jag tagit nån student tyvärr! :)

Frippo: Ja, åh vad jag hoppas att jag har den växeln kvar för ibland känns det som jag tappat den, typ när jag var 30. Haha, ja...sen måste jag väl lufta ur mig i bloggen efter den 58:e sömnlösa natten.... suck! :)

2008-06-05 @ 10:38:45
URL: http://niiinis.blogg.se
Postat av: Mallis

Jag har lite svårt att kommentera hos dig...försöker igen

2008-06-10 @ 19:52:39
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Mallis

Hur som helst...



Att vara gravid låter lite som en mardröm (förlåt), jag tror jag avvaktar ett tag till.



Kram på dig sötis

2008-06-10 @ 19:53:27
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback