Barnvagnsdjungel o avslutning...

Jag hade en gång en kabel...till kameran....

...hade oxå en gång en blogg som inte flyttar hela tiden och det tar flera dagar!

Ibland har man stora planer som att lägga in massor med bilder från en massa händelser man varit med om, sen blir det bara kattskit av allt eftersom man saknar en viss kabel..... men när man sen hämtat sig av irritationen och ska göra ett inlägg ändå, så har bloggfan flyttat och själva flytten tar 300 år! SNAAAAARK!!!

Skitsamma, jag lägger in det nån annan dag.... så sammanfattar jag de senaste dagarna då istället.

Vad händer här då??

Ja, vi har vart o tittat på vagn. Men hallååå..... är det en djungel eller? Fattar fan ingenting längre! När jag för ca 13 år sen gled in i barnvagsbutiken o skulle köpa vagn fanns det 3 olika märken o välja på, THAT´S IT! Då var det inte så svårt....







Idag, hur många märken o olika utföranden finns det?? Jag trodde ju jag kunde ALLT om vagnar......det visar sig att jag kan INGENTING om vagnar! Det borde ju va kul att det finns mycket o välja på..... men jag blir som ett barn i en alldeles för stor leksaksaffär, man vill ha alla o inga alls. Här kommer det att krävas lite extra känner jag..... en sak vet jag med säkerhet: Jag köper INGEN joggingvagn iaf....

Mer då...... barnen hade avslutning igår! Några tankar om den:

* Det har inte regnat på 4 veckor! IGÅR REGNADE DET......WTF????? Stackars barnen stod där som blöta katter i sina små smala kroppar o huttrade fram sina sånger. Idag lyser solen nästan lite ironiskt.

*  Fy fan för o sitta stelfrusen med blå mun o lyssna på sånger som man knappt hör! Hur fel det än låter så suuuger det kan jag lova.....

* Äntligen kan jag släppa ut att jag tycker att en utav ungarnas lärare suuuuuuuuuuuuuuuuger!!! Stressad, oengagerad, ingen empati, självupptagen o jävligt virrig. Vi hade trialogsamtal i måndags, barnen slutade i onsdags (igår). Verkar ha koll???? NOT! Känns lite sent kanske.....

Men, nu är det sommarlov i nästan 10 veckor, välbehövligt för de båda som kämpat sig fram med läxor hela året. O JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄKLIGT skönt för oss föräldrar som slipper tjata om dessa förbannade läxor! Jag kan numera skryta om att jag gått om både klass 1, 2, 3, 4, 5 både en o två gånger! :)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Garbo

Barnvagnsdjungeln ja ett kapitel för sig!

Som jag hade längtat och en dag stod jag o maken där och kollade provkörde och gungade dessa monstruösa jättevagnar med ballonghjul stora som traktordäck!

Nä fy fan jag gick ut och in på blocket istället,jag ville ha en hederlig vagn från förr och hittade en jättefin vagn i mörkblått med ljust tyg inuti,en kompis hade haft den så den var välskött o fin,bara 1 barn innan,bra hjul utan ballong och fin helt enkelt bara 300 pix ville hon ha,skulle precis få den hem då jag fick tänka om på grund av att det inga barn blev,fy fan vad jag grinade...som jag hade velat ha vagnen!ja det andra oxå förståss.

Jag tycker vagnarna idag ser ut som skit,stora otympliga eler så små o pyttiga så man bara kan ha dom i typ 3 månader.



Sonen gick ut igår med idel MVG betyg :D

Såååå Stooooolt!

Nu börjar en ny etapp i hans liv----gymnasiet sen vuxen...



P&K :)

2008-06-12 @ 07:53:00
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Fru P

I love KRONAN, darling. Kolla in de vagnarna. Precis lagom. Inte för Hollywoodiga. Inte för tråkiga (som jag kan tycka Emmaljunga o Brio är). Bara helt lagom. Jävligt sjyssta faktiskt.



Ja, fan va ironiskt att det regnade just igår när gossarna hade avslutning. Fittskit är ordet.



Stor kram min vän. Skönt att se ett inlägg igen.

2008-06-12 @ 07:58:48
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Fru P

YES!!! O nu gick det dessutom att lämna avtryck här :-)

2008-06-12 @ 07:59:22
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Nina

Garbo: VIlken duktig kille du har!! WOW..hoppas mina oxå blir så! :) Men du, va trist o ha hunnit o bestämma sig för vagn o allt så går det åt pipan! Hur sent har du fått dina MF egentligen, behöver inte svara om du inte vill! Kramar om



FruP: Ska kolla in KRONAN! Ja....min blogg har ju vart helt knäpp nu när den flyttats....



Puss på dig gumman!

2008-06-12 @ 11:27:27
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Mattias

Vi har en Cango Nizza eller vad den heter som vi har varit nöjda med. ca 4500 kr för en ny har jag för mig och vi köpte via barnfyndet.se där vi känner han som har den affären. Lycka till i jakten!

2008-06-12 @ 13:15:59
URL: http://jack71.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback