Back from Helsinki!!

Åh fy farao i gatjäveln......

Ja så kan man sammanfatta helgen i Finland!

Började ljuvligt, åkte tidigt till storstan, sommarkläder på....kan behövas i denna värme! Strosa runt o shoppade ihop en hel del najsa klänningar som jag förhoppningsvis kan ha hela sommaren. Åt en ljuvlig lunch i form av kräftstjärts-sallad.... For till båten, maken tog en bärs....o jag lovar, då hade jag kunna gjort vad som helst för o få dricka en kall bärs! En varm sommardag o INGEN bärs... jag drack isvatten istället. Fan kan inte rå för att jag tycker det är lite orättvist....

Kvällen avnjöts på restaurang på båten med god mat, drack NIKOLAJ....en alkoholfri öl som inte ens är i närheten av ölsmak men har samma färg o samma känsla. Å det får duga när man är i den formen jag är i...

Sen var vi ju bara tvungna o garva läpparna av oss åt folk på dansgolvet. Där måste ju alla som inte fått dansa på 25 år samlas. För jäklar i min lilla låda vad det släpps loss. En gråhårig gubbe släppte loss så hela kroppen fladdrade oroväckande på dansgolvet, folk fick huka. Sen hade vi paret som BARA VAR PÅ BÅTEN för att visa hur jäkla fräcka de var på pardans...trodde dom. O ju fullare de blev desto mer fick bruttan snurra.... jag hade spöat gubbfan efter den 378:e snurren.... En annan lady.... ja hon hade pannband...vet inte vad jag ska kalla henne körde salsa mooves vilken låt som än spelades. Sur belv hon oxå om hon inte stod i centrum! Bredvid mig satt en stor dam o släppte av den ena illaluktande fjärten efter den andre. Vafan liksom...kom igen nu kärringjävel, jag e gravid o tycker ändå att allt luktar fan!

Morgonen därpå blev det gudomlig frukost..... o sen bar det av till Helsingfors, kände redan då att jag hade lite ont i magen. Kämpade på ändå o gick igenom MARIMEKKO butiken o gallerian...la oss i parken o då började magen göra ännu mer ont. Tillbaks till båten tyckte gubben.... Sista biten till båten nästan sprang jag. Hem o in på toa...

MAGSJUKAN FRÅN HELVETET!!

Totalt däckad....kom ur alla hål! (ursäkta)

Feber..... så den eftermiddan o kvällen tillbringades i hytten! SNARK...o min vanliga tur!

Söndag morgon lyckades jag ta mig till frukosten för o ta en hårdmacka. Gårdagen tillbringade jag typ sovande...

MEN, det var en underbar resa så länge den var normal...... TACK HJÄRTAT!! Det va kanon....LOVE YOU!


Lyckades ta nån ynka bild!


470374-68
Jag o Tony i parken i Helsinki!!



470374-67

Tony framför nån staty jag borde veta namnet på...men NOT!



470374-69

Soluppgången kl. 04.00 från vårt hyttfönster, SJUKT VACKERT!!

Kommentarer
Postat av: Garbo

Håhå hjärtat då att du alltid ska råka ut!
Som om du inte spytt nog nu!!
*Stackars*
Vi bokar resan till helsinki idag o tar båten över om några veckor,ska till stugan :)
Jädrar vad jag ska shoppa både i vinbutiken taxfree samt annat gott! :D
Hahaha ja vi har ju 4 hundar m på resan så vi får väl gå skyttetrafik mellan hytt o taxfree ;)))

Hoppas du mår bättre nu!
*Massa Kram*

2008-06-02 @ 09:22:30
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: ulrica

Men va' f*n... snacka om världens otur!! :(
Hoppas i alla fall att du mår bättre nu när du kommit i land..

KRAM

2008-06-02 @ 12:46:00
URL: http://ulrica.org
Postat av: Frippo

Är det inte lika bra att ligga i hytten och köra racet än att se allt det där en gång till... Får ångest bara av att läsa.

2008-06-02 @ 19:45:51
Postat av: Mallis

Det var en himla tur att du hann ha lite skojsigt innan maghelvetet bröt loss. Stackars lilla dig. Hoppas allt är bättre nu, det är bara att borsta av sig och ge sig på´t igen som vi säger här. *flin*

Kram på dig gumman

2008-06-03 @ 09:24:05
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Mattias

Oj vilken kryssning! Förstår att det känns tungt just på sommaren att inte få ta en kall öl men tänk på alla kalorier vi andra får i oss....

2008-06-03 @ 14:45:39
URL: http://jack71.blogg.se
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback