VADSTENA...men man säger VASSSTENA

Färden har gått vidare till Vadstena nu..... vilken gullig söt stad detta verkar vara. Va precis in till apoteket för att köpa lite munsårs salva och novalucol. En gammal byggnad med riktigt gammal inredning, häftigt som tusan! Kändes nästan som tanten bakom disken oxå var sådär gammeldax och trevlig. Dessvärre fick jag inget till mina VIDRIGT VÄRKANDE 4 MUNSÅR.....för som gravid får man inte använda munsårssalva utan får nöja sig med vanlig salva som hjälper INGET!!

Idag är nog första gången som nerverna på denna resa varit riktigt spända....ni vet som det kan bli när man bor tätt tätt ihop! O det kan man säga att man gör när man bor i husvagn.... finns ju direkt inget rum man kan fly till om man känner att man måste bort från varandra. Som gravid är man ju dessutom ganska så "labil" i sitt humör och frn att ha känt sig riktigt härlig till mods kan det vända på en sekund o det känns som man måste slå nån jäkligt hårt!!! Tur man har sina begränsningar....annars skulle nog halva sällskapet gå omkring med blåtiror.

Vi började denna camping tillvaro med att svänga husvagnen på en väldigt trång väg och på kuppen stöta i en skånings golf som stod lite väl felperkerad för min smak. Thedde var utanför för att kolla läget så att vi skulle få plats..... dock så har ju inte ens han ögon i nacken så det hände en liten olycka. In i bilen störtade en skårrande skåning som minsann tyckte att "Vi ju för fan va två i bilen, kan inte nån kliva ur o kolla dåra!" Han fick se min mage o tystnade lite..... tur för den jävla gubben att jag va nyvaken, annars hade jag givetvis exploderat. VAFAN, hur i helvete fräck får man va.... ??? HATAR sånt där.... har man ingen respekt för folk? Jag förstår om man blir lite upprölrd, men ingen gör ju sånt där på flit!! O desstuom stod han fel med sin bil..... Nu var det lite gummi ifrån vår husvagn som skrapade i hans bildörr, inga buckor eller nåt som förstörde nåt i plåten. Han skulle skicka fakturan från poleringen sen...

O från o med nu ogillar jag skåningar.....

Bilder från SKARA och LISEBERG!


Elliot som under helgen övervunnit sin rädsla för karuseller...jihoooo!
Nu vågade han åka både det ena och det andra!!




Jag vann den här i hushållshjulet!! Haha, äkta att man är där o pyntar in en massa cash! En jättefin (not) kylbag med lisebergs kaninen på, o titta va bra? Man kan ha den på ryggen :)



Elliots absoluta favvo....ankan anki modell stor!!! Den vann tony på frisbee, jag jubla så hela liseberg hörde! Dock så var det väl inte det roligaste o kånka på den resten av dagen som höll sig runt 35 graders strecket!



Vid ett osett ögonblick köpte tony en stress morot till mig, bara klämma på den så blir man lugn som en filbunke! :)




Det absolut galnaste och roligaste var att vi träffade det här paret där... Bullen o Susanne. Det roliga är att Bullen o jag vart ihop i sju år i slutet av 80 talet och början av 90 talet. Idag är han sambo med Susanne och har 3 barn. Vi träffas rätt mycket eftersom våra barn spelar innebandy ihop.... trvliga människor och barnen hade svinkul ihop! Här sitter vi på Tyrolen!



Tony och Peter provar nya "outfits"...fiiina som tusan såhär under prideveckan o allt!






SKARA SOMMARLAND!! Här har vi två väldigt förväntansfulla barn.......


Vilken daaag..... sjjukt svettigt o så sjukt mycket folk så det var ett skämt!!
Här testa vi tivolit..... tony med ungarna i kaffekopparna!



Ser ni folkhavet?? Bara tränga sig ner bland alla andra handdukar o hoppas att man inte hamna så illa så att man fick lukta på nåns fotsvett resten av dan....



Här står vi o väntar på att Thedde ska forsa ner för den här på en matta......



När restena v sällkskapet roade sig i alla konstiga härvlar och rutschkanor så roade jag mig med att plåta magen! ;)



Mina söta badpojkar!!



Jajemen..... Elliot drog upp den på 10 poäng direkt!! PANG



Mys utanför husvagnen.... god pasta för en hungrig och trött familj!



Nu ska vi sätta på grillen o grilla på lite hamburgare.... solen gassar, det är 30 grader ute och detta ligger så vackert! Fiiin camping! Tror att jag o tony nu måste köpa en egen husvagn med tillhörande träningsoveraller i exakt samma färg, köpa alla sällskapsspel som finns, köpa en risig hörsoffa o ställa i förtältet o VIPS så har vi ett helylle campingpar!

Skämmit men vi diggar det här livet..... de e fina fisken juh!

Puss på er, imorn blire vackra bilder från Vadstena!


Kommentarer
Postat av: Fru P

Men vilka fina o riktigt lyckosprudlande bilder!!!! Tack för den energiladdningen!



Du e snygg som ett as.



Men duk på campingbordet??? This can no longer be ignored - varför?



Ha ha.



Puss min fina Niinis.

2008-07-31 @ 22:11:56
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Frippo

Agree... Duk... Förklaring kan ej låta sig väntas.

2008-07-31 @ 22:28:22
URL: http://frippo75.blogg.se/
Postat av: Mallis

Jösses vilken semester! Och vilken tur ni haft med vädret, kunde inte vara bättre. Du är sjukt snygg i den där kylväskan.



Jag har jobbat 5 säsonger på Skara Sommarland och och svischat ner för de flesta vattenrutschbanorna. Fritt fall är roligare att åka sittande baklänges och med ett par öl i kroppen.



Puss och kram

2008-07-31 @ 22:53:27
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Nina

ANGÅENDE DUKEN PÅ CAMPINGBORDET.....!! HAHAHAHA....



Era jäkla dårar.....



Jo, såhär är det.... detta är svärmor och svärfars husvagn, då HAR man duk på campingbordet! Så är det bara.... denna tar man fram varje gång man stannar vid något ställe. Tyvärr så kunde vi inte ha värmeljuslyktan på bordet, vi fick inte plats med den! SÅDESÅ!! Haha....



Malliz: Synd man va på smällen, hade ju så gääärna åkt allt. Kan tänka mig att dom som jobbar på stället gjort allt i dessa rutschkanor, ALLT! Fniss...frågan är om du gjort det? ;) KRAAAM TILL ER ALLA

2008-07-31 @ 23:34:59
URL: http://niiinis.blogspot.com
Postat av: Pangbruden

Jag glömmer aldrig när vi hyrde varsinn campingstuga i Danmark med kompisr och hon hade släpat med en lite korghöna som hon vek servetter i plus en duk som lades upp. "Så det skulle bli lite hemtrevligt"..Vääälidgt långt i från mig kan jag lova:-) PS du och din magge är klockrena! Det klär dig at vara gravid:-)

2008-08-03 @ 15:31:17
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Garbo

När man ser på dina bilder så kan man inte fatta att dom e tagna bara ett par dagar innan hela sverige regnade bort!



Var rädda om er/Kram :)

2008-08-05 @ 09:37:24
URL: http://garbo.webblogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback