Nu ska vi se....

Nu är det ju som så att min man är en av de otåligaste männen på jordens yta som jag nämnt tidigare.... därför får jag nästan undanhålla saker som har med eventuella känningar på att bebis om, eventuellt, ifall att , kanke skulle vara på väg.

Han läser ju bloggen så nu får han väl ta del av det om han nu skulle råka hinna läsa innan han åker hem från jobbet.....

Jag har lite känningar, vet inte om det är dumt att skriva om det här eftersom det verkar vara ganska många som följer det här med Milos ankomst! Jag vill liksom inte ge nån några falska förhoppningar.... för så känns det verkligen!

När ungarna frågar "Mamma, känner du inte minsta lilla?" säger jag blankt NEJ!

När husbandet frågar "Känt nåt idag, tillstymmelse att det skulle kunna bli nåt?" svarar jag NEJ!

När mamma ringer för tredje gången samma dag o frågar..... det roliga med mamma är att hon inte frågar rakt ut. Hon vill inte att jag ska bli less så hon liksom snirklar till det med "Hur mår du, allt som vanligt eller?" så svarar jag ALLT SOM VANLIGT!

Varje morgon då jag o husbandet vaknar så känner jag mig nästan ledsen över att min kropp lurar oss hela tiden..... att han får vänta så himla länge på att bli pappa.

Men nu mina vänner händer det nåt, vet inte om det är på G på riktigt men nånting är det helt klart. Kan va så att jag än en gång bli lite lurad av min kropp o att det går så långt som till igångsättning på måndag.....

...men det har flödat slem, det har vart lite blodstimmor i det, jag har haft sammandragningar hela dagen, mensvärk av o till, ont ont stundtals o ett fantastiskt tryck nedåt. Känner nu att det på eftermiddagen eskalerat lite.....jag har tömt magen ordentligt.... känner mig lite orolig i kroppen..... tungt tryck i ryggen....

Så nu får vi se.

Jag uppdaterar er självklart. Även om det skulle va så att jag kröp på alla 4 så skriver jag in i bloggen om vi åker in, skulle det bli akut på nåt annat sätt så kanske jag missar det. Men om det går som det ska så skriver jag in här.

Aja, spänningen stiger.....

Vi får se om det avtar igen o ni får fortsätta lyssna på mitt gnäll här på bloggen!

PUSS & KRAM


Kommentarer
Postat av: Veronica

Kul!

Jag förstår det där med att "luras" men sen när Milo har kommit ut är det roligt att läsa sånt - även om det skulle visa sig vara falsk larm igen! =)

kram och lycka till

2008-12-02 @ 17:00:41
Postat av: Malla

Satani Perkele... Nu blev jag så där yrslig igen!



Sådär som jag blir när du inte kan komma ut på nätet och hålla oss bloggisar uppdaterade...



Hahha... En hel bloggvärld går med värkar.. Andas.. Å fan och hans mormor!



Allt för dig & Milo!



Pok



Mallaförväntansfullbralla

2008-12-02 @ 17:06:52
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Ida

åh va spännande detta är!!! Hoppas att han vill komma snart, vet ju hur jobbigt det är att gå och vänta.. gick ju själv över 10 dagar!...

Kram Ida

2008-12-02 @ 17:12:52
URL: http://fixit.blogg.se/
Postat av: Tessah

ÅÅåå hoppas det är på G nu!!!! :)

2008-12-02 @ 17:45:11
URL: http://tessah.blogg.se/
Postat av: pangis

Ja..nån gång lär han ju komma så varför inte nu? Det hör ju till att vänta och känna. Och längta! På ett sätt är det en förberedelse inför förlossningen. Får man vänta tillräckligt länge upplever man själva födandet mer positivt..tror jag i allfall.. :-) Även om det gör skiiiitont.. Men som sagt.. jag hoppas och tror och är du lurad så tål jag allt lite mer gnäll:-) Kram på er!!! Det kanske blir en soldag till slut i allafall:-)

2008-12-02 @ 17:48:01
Postat av: Cian

Wiiiii snart kommer han...



Pöss

2008-12-02 @ 17:59:00
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Agnieszka

När jag skulle föda Nova så gick jag över tiden med 5 dagar, och sista dagen tämde jag magen ordentligt.... så jag håller tummarna för att det nu är på G!!!

2008-12-02 @ 18:44:04
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Har inte varit i närheten av dator på hela dagen och det första jag gjorde nu när jag kom hem var att kolla din blogg, det är så spännande nu:-) Men nu låter det ju som att det händer grejer så hoppas det blire nåt inatt så du har er lille Milo i famnen imorgon bitti! Hoppas, hoppas hoppas:-)Kram

2008-12-02 @ 19:16:39
Postat av: johanna

Hoppas den lille tittar ut inatt då =)

2008-12-02 @ 19:49:16
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej ! Nu är det spännande, känner med dig !

Och du tack för middagstipset förra veckan, är normalt vegetarian men gick och köpte ett kilo nötkött som jag satt tänderna i tillsammans med potatisgratängen och en timme senare var jag på väg till BB ! Som färdkost på något sätt! =) Fick äntligen ut min son efter 9 dagar över tid. Nu Hoppas jag att din baba kommer snart så du får njuta lite efter 9 månader (+) duktigt kämpande!

Många kramar Mia i Uppsala xxx Lycka Till !!!

2008-12-02 @ 20:24:20
Postat av: Anonym

Nä nu jädrars ska du se! :D

2008-12-02 @ 20:36:30
Postat av: Lillis

Jag hejar på jag med.

Att du tömt magen tror jag är ett gott tecken.

Hade precis likadant när båda förlossningarna startade. Först tarmtömning - sedan förlossningen.

Go girl :-)

Nästa gång jag skriver så är du 3-barnsmamma.

2008-12-02 @ 20:37:50
URL: http://www.lillan73.blogspot.com/
Postat av: Lillis

Jag hejar på jag med.

Att du tömt magen tror jag är ett gott tecken.

Hade precis likadant när båda förlossningarna startade. Först tarmtömning - sedan förlossningen.

Go girl :-)

Nästa gång jag skriver så är du 3-barnsmamma.

2008-12-02 @ 20:38:11
URL: http://www.lillan73.blogspot.com/
Postat av: Cian

Åhhh shit och jag har ingen möjlighet att titta in under dagen..Är ju i gävle på leverantörsbesök...



KRAM

2008-12-03 @ 06:23:44
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tittade in redan vid 06 övertygad om att nåt hänt men nu får jag gå i ovisshet resten av dagen och har inte tillgång förrän ikväll om jag inte kan smita undan ;)



I wisch u gooood luck och en liten Milo innan solen går ner :)

2008-12-03 @ 07:38:29
Postat av: Anonym

Garbo på jobbet det var...

2008-12-03 @ 07:39:02
Postat av: pangis

Det första man gör nu på morgonen är att kika in här.. jisses det här är nästan mer spännande än när jag blev moster första gången.-) Kram hoppas liten Milo är på G!

2008-12-03 @ 07:57:57
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback