1:a aprilskämtet från helvetet....



Ja, alltså...jag tror inte att jag är sådär vanlig när det gäller att aprilskämta med sina barn.


Förra året tänkte jag nämligen att nu jäklar ska jag få till ett riktigt rejält 1:a april skämt för ungarna, jag själv är nämligen den mest lättlurade person som går i ett par skor! Katten är värre men å andra sidan går inte han i några skor....


Nåväl.... Några dagar innan första april förra året köpte jag små dvärghamstrar till mina söner, då 8 och 11 år! De hade tjatat om dessa och jag åkte och köpte 2 stycken med tillhörande bur och allt. Lyckan var total när jag överraskade de båda, tårarna rann på ungarna och de kunde inte tacka sin mamma nog.


1:a april dök upp och jag filade på mitt skämt..... på eftermiddagen lyckades jag få mitt tillfälle att dra skämtet. Maken stod bredvid ovetandes om min djävulska plan.


Vi hade precis köpt ett hus och så smått börjat diskutera flytten, varpå den stora sonen frågar när det är dags att flytta till huset?


"Att bero på flytten" svarar jag, "så kan vi nog inte ta med hamstrarna, de mår fruktansvärt dåligt av att flyttas på och kommer säkert inte att överleva den". PANG, där satt den tänkte jag.....


Den lilla sonen brister ut i norra Europas största gråt, formligen skriker ut sin gråt...... sätter sig på hallgolvet och hulkar. Den stora sonen tappar hakan som också vid det här laget har börjat darra. Maken kollar frågande på mig med en sådan där blick som att "VAFAN, ÄR DU INTE KLOK ELLER?" blick!


APRIL,  APRIL nästan skriker jag och as flabbar....YES, jag lyckades lura dom! HELNÖJD med min egen prestation!!


Den lilla sonen springer upp på sitt rum och gråter fram: " Snyft, näääej, det där va inge kul april skämt". Den stora tittar på mig som om jag är mamman från helvetet, "Vilket jäkla skämt mamma" säger han o glider in i vardagsrummet! Maken tittar på mig, skrattar lite och skakar på huvudet.


Då inser jag att det kanske inte var ett skämt lämpligt för en 8 och en 11 årig pojke! Jag inser att jag ju faktiskt är deras mamma och inte borde dra ett sånt rått skämt....

Det liksom sjunker in vad jag egentligen precis sagt........


Ja, ni hajar ju.... Kände mig jättehemsk efteråt och fick tillägna resten av eftermiddagen till att trösta Elliot som inte riktigt kunde släppa det! Grabbarna pratar än idag om sin mammas hemska april-skämt! Vet att de även berättat på skolan om det.... Hmmm...


Jaja, så kan det gå! I år struntar jag i att göra något 1:a aprilskämt!




// The evil mom = Nina


Kommentarer
Postat av: pangis

Vilket trauma! Men vad jag skrattade när jag läste.. jag är väl lite evil jag med antar jag:-)

POK

2008-04-01 @ 16:12:48
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: mallis

Neeeäääää, vad elakt.

Men roligt! Hehehe...

P&K

2008-04-01 @ 19:21:07
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Fru P

HA HA HA HA HA HA HA HAAAAA!!!! Underbart! Gud så roligt. Jag ser er alla framför mig, hur mr T tittar på dig med knorrade ögonbryn o undrar va fan du sysslar med. Hur lille Jotte gråter som en baby ihopkurad på hallgolvet o så storebror som tittar med stora ögon. O så du, du härliga människa, med värsta asflabbet.

Skulle betala för att se reprisen.

"sånt rått skämt" - bokstavligen talat :-)

Tack söta du förresten. Du är min ängel o jag mår så bra av att du finns.

2008-04-01 @ 19:59:49
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: ulrica

Nåväl.. dina söner vet då allt att det är 1:a april i alla fall, för Elliot lurade mig på parkeringen.. inget elakt sånt men lik förbannat så går jag på allt som jag hör och ser idag.

Kram och tack igen för hårproblemssvaret :)

2008-04-01 @ 20:35:36
URL: http://ulrica.org
Postat av: Mattias

ha ha ja kanske bäst att ligga lite lågt för dig med skämten några år på 1:a april då förstår jag.

2008-04-02 @ 07:03:59
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Garbo

Fy fan va du e elak ;)))

Nåja Kram i allafall :)

2008-04-02 @ 10:06:46
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Cian

Hahahaha jag kommer ihåg det....Du skrev värsta inlägget om det..

Stackars barn...måtte de slippa terapi

hahaha

Pöss sötis

2008-04-02 @ 13:05:59
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback