En bloggdeal!


:e inlägget är detta inlägg. Jag har alltså skrivit in nåt på den här bloggen 2589 ggr!! Kan ni fatta?
Det är så sjukt många gånger som man öppnat upp sin blogg, skrivit några rader och postat.

Vissa av inläggen har man sett fram emot att få skriva, vissa av inläggen har man känt att man måste skriva, vissa av inläggen har känts som ett nödvändigt ont och vissa har man skrivit för att man bara vill att ni som läser här inne ska vara delaktiga. I vad? Jo, i mitt liv och allt det som händer omkring mig, ibland om världsliga saker, ibland om något som betyder så mycket för mig, ibland om absolut ingenting viktig och ibland om ledsamma saker. Vissa dagar har bloggen gett mig energi, styrka, glädje och bekräftelse. Vissa dagar har jag inte fått ut någonting alls utav den. Det var där jag litegrand hamnade nu då jag skrev det förra inlägget. När bloggen inte längre ger någonting. En blogg jag skulle kunna fortsätta skriva mer som en dagbok för mina barn, mina föräldrar, mina svärföräldrar och de absolut närmaste vännerna.

Igår tittade jag inte ens in här, jag lät mig blogg bara vara. Som någonting som inte betydde något just nu. Lite som att man var sur på hela grejen. Jag är dessutom på dag 4 idag i strikt LCHF och känner mig ganska så urlakad, tom, virrig i hjärnan dessutom sover jag som en kratta och vaknar på nätterna och känner mig helt stissig och kan inte somna om. (Läste om det litegrand och det KAN bli lite såhär när kroppen "tänder" av från kolhydraterna. Hade ju en dålig helg med massa kolhydrater och några veckor innan det med rejält slarv.) SIDOSPÅR!

I alla fall, så går jag in här nu på morgonen. Vill självklart se om det blivit några reflektioner, så är det ju. Så möts jag ju av den där feedbacken man så gärna vill ha. Ett kvitto som tack på att man bloggar skulle man kunna säga.

Nån skriver: "Läser ofta din blogg men är dålig på att kommentera då jag oftast läser den på tåget och det är lite krångligare att kommentera då så då blir jag bekväm. Fy skäms på mig! Men nu skriver jag iaf fast jag sitter på tåget. :-)"

En annan skriver: "Får jag bestämma så fortsätter du blogga! Så det så! ;D"

Nästa skriver: "Hey Girl! Skriver en kommentar för att "skriva en kommentar" :)
Jag är nog en sån som läser din blogg, skrattar ihjäl mig ibland, känner igen mig ofta, får mig en tankeställare ofta, ibland en aha-upplevelse... men är snuskigt dålig på att kommentera skäms
Däremot brukar jag länka via FB till en del av dina crazy inlägg, som jag bara måste dela med mig av till vänner utanför lilla Enköping. Mååånga läser din blogg, och älskar den... Keep up the good work ! kramis
"

Nästa skriver: "Alla människor behöver sin dos av bekräftelse för det man gör. Förstår dig helt, men tycker absolut att du ska fortsätta att blogga! Precis som Anna så känner jag igen mig i mycket och får ofta skrattanfall så att kollegor tittar snett... Jag ska definitivt bli bättre på att kommentera!"

Jag tror på KARMA. Man får tillbaka det man levererar. På ett eller annat sätt. Jag tror att ett gott hjärta och en vänlig behandling av andra människor ger eller kommer att ge dig något härligt tillbaka, på något sätt. När ni skriver som ni gör till mig efter mina tankegångar igår så är det ju liksom inte så att jag ba:

"Nämen då lägger jag ner nudå, ha´re bra så hörs vi. Vi säger så, mors!"


Nä, så funkar nog inte jag känner jag. Det är såhär jag får veta att ni läser här, att det ger er nåt, att ni tycker om att kika in här. Hur får man veta det annars? Sen kan inte jag tvinga folk att skriva en kommentar, det funkar ju inte riktigt så. :) Jag hade 350 besök igår, 13 kommentarer...... dom 13 betyder oerhört mycket!

Jag har gjort en deal med mig själv. Jag ska blogga till jag kommer till 3000 inlägg. Det är om 411 inlägg, jag skriver runt 3 - 8 inlägg per dag beroende på dagsform. Sen ska jag göra en ny utvärdering och se hur det känns då. Jag ska se hur dessa 411 inlägg varit, ha lite feedback med mig själv. Har jag inspiration, är det fortfarande kul, ger dig mig nåt, har jag ork-lust-sug att ha den kvar helt enkelt?!

TACK, från djupet av mitt hjärta.... TACK!

// Blogger Nina

-------UPPDATERING-------

PS: Tack ni 2 till som kommenterade det förra inlägget ;) PUSS// Nina

Kommentarer
Postat av: husbandet

I loove you bloggfrun !!

2011-05-19 @ 10:43:36
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

<3 u....

2011-05-19 @ 11:05:10
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Madde K

Jag är helt imponerad över att du endå lyckas få in så många blogginlägg per dag. Herregud, jag är inne i en svacka nu och då blir mina inlägg på typ 3-4 rader om det ens blir något inlägg alls. Det går verkligen upp och ner. Själv är jag helt slut som artist just nu känns det som..hoppas det blir bättre i morgon både för dig och mig.



Kram gumman!

2011-05-19 @ 12:04:51
Postat av: carro

hoppas du fortsätter blogga. kollar här flera gånger om dagen och skrattar åt dina roliga inlägg. men jag är dålig på att kommentera. ska försöka bli bättre. =)

2011-05-19 @ 12:13:44
Postat av: Hanna

Nej, sluta inte blogga. Det är så roligt att läsa om dina åsikter vad gäller massor av olika saker. Du är så duktig på att skriva så du får inte sluta blogga. Jag har verkligen uppskattat din berättelse om Milos sovvanor för jag har själv en liten tjej som sover så där....Men jag är otroligt dålig på att kommentera. Jag ska skärpa mig, lovar! Ha det bra

2011-05-19 @ 12:59:16
Postat av: Jennie

Kommenterar inte så ofta, men tittar in varje dag. Jag får en sådan "må bra" känsla när jag läser vad du skriver. Hoppas du fortsätter!

2011-05-19 @ 15:58:55
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback