"Ballen"


Ja som sagt, jag gjorde lite vår på balkongen. Tänkte jag skulle vänta ett tag till med att fixa med
vårblommor. Annars så kommer dom bara att frysa ihjäl för jag antar att det kommer komma nån
kall vända till.


Den 23/3 varje år fyller ju Thedde år, sedan är det ett litet riktmärke för att våren är här snart, eller nu, eller sen brukar det oxå kunna bli men ett riktmärke anyway. Ååååh, vad jag längtar till att få sitta och mysa på vår balkong. Tänk en fredagseftermiddag med lite värme i luften och solen gassande och hälla upp en vin och sprite. Eller en lördagkväll med middag och rödtjut? Frukost då? En LCHF frulle på balkongen med hela familjen samlad längtar jag till. Att få blåsa upp Milos plaskpool som han svalkar sig i på sommaren längtar jag oxå till.

Just idag när jag gick ut där så höll jag på att blåsa över räcket tammefan. Det blåser huggormers, min fina vaxduk håller på att lyfta fast jag har såna tantfästen på den. Är inte det lite tantvarning?! När man köper såna fästen som håller i dukar?! Hahaha... enda andledningen till att jag har duk numera är att bordets yta ser förjävlligt ut efter den här vintern. Möblerna har stått på balkongen hela vintern så det har nog slitit en del. Men med en liten tantduk på så ordnar sig det mesta. TANT... förresten, jag ÄR ju tant, men en ungdomswannabee.... trallaallllaalllaaaaa.... det är freeeedaaaag och jag får vara hur ung jag vill och känner mig. Så FUCK THE TANT!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Visst är det härligt att man äntligen "fick" ta fram utemöblerna men blommor får vänta ett tag till för min del också ;)

Dock vakna jag imorse av en vit gata igen :(

2011-03-28 @ 08:10:59
URL: /http://cissileandersson.blogg.se
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback