LCHF - Hallonpaj


Jag blev väldigt överraskad över hur gott detta blev. Hittade receptet men modifierade det lite och det blev riktigt bra! Tänk att man kan sitta och lyxa med sånt här utan att det är hela världen.... GREJT!

Ingredienser:
150g hallon (innehåller mindre kolhydrater)
25g smör
1 dl kokos
1 ägg
2 tsk kanel

Gör så här
Lägg bären i en ugnssäker form

Smält smöret, vispa i ägget, blanda med kokosen och kanelen till en grynig massa. Lägg det över blåbären- skjutsa in i ugnen i 200 grader. Tills kokosen är gyllenbrun och hård.

Servera med en klick nyvispad grädde!

Ps. Ett annat tips är att ebart göra pajskalet i ugnen och servera kalla bär till + vispgrädde

Kommentarer
Postat av: Ewa Svensson

God Morgon!! den pajen måste jag göra :) för sugen ibland på något smarrigt blir man :) KRam Ewa

2011-01-12 @ 07:07:00
URL: http://ewaslchf.blogg.se/
Postat av: Sylvia

1=Denna började vi bantningen med för jag har enormt sötsug. Hahaha är det klokt börja med efterätt! Men då fick jag med guben. Kan man äta sånt , då är det ju lätt sa han!

2011-01-13 @ 17:22:16
Postat av: Linda

Ska busa lite och göra LCHF-hallonpaj till frukost!

2012-02-19 @ 22:51:16
URL: http://hertigen.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback