LCHF - Frukostmuffins



Frukostmuffins a la LCHF style!


Jag testade nåt nytt i morse. Det blev LCHF frukostbullar. Nu hittade jag ytterligare ett recept som lät ännu godare så jag tänkte att jag publicerar det! Jag åt dessa med lite smör och ost på till kaffet. MUMMA!!!


10 st ägg
1 dl vispgrädde
200 gram riven ost, emmentaler gärna
100 gram urvattnad keso
2 paket bacon finstrimlad
2 msk linfrön
1 kruka persilja finhackad

Gör så här

Blanda ägg, grädde, riven ost och urvattnad keso och rör ihop till en smet. Klipp eller strimla baconet i små bitar och knaperstek. Låt svalna en aning. Blanda ner baconet i äggröran och häll på muffinsformar som är insmorda med olivolja. Ställ dem mitt i ugnen och grädda i ca 20 min, 175 grader. Höj sedan ugnen till 225 grader och låt dem stå några minuter till för att få en fin färg.

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback