LCHF mos


Mos, ja det var en evighet sen jag åt det
kan jag säga. Tror inte det har hänt på 
1 år ärligt talat.  Idag hittade jag det här....

Jennie skrev till mig att jag skulle kika in på www.lchfrecept.com för LCHF recept. Det gjorde jag för längesen men har inte riktigt varit så inspirerad att hitta på nya maträtter och inte tittat in där på länge. VI har kört samma lika här hemma, BOOOOOOOOOOOOOORING! Men hur drygt är det att komma på maträtter varje dag, fy fan det suuuger ju hästballe. Men nu, nu när jag kör på rätt hårt igen så ska jag ta upp det igen. Tack Jennie för påminnelsen. Nu ska här fyllas på med inspiration igen.

Så ikväll ska vi testa det här. Blomkålsmos med köttfärsbiffar blir det ikväll! Har t.o.m fått husbandet att gå med på att testa det ikväll. Måste bara åka och köpa en stavmixer, våran har pajat ur!

Här har Du recept ifall du vill testa:

Ingredienser:
Blomkål
Smör
Grädde
Salt
Peppar

Ev annan smaksättning, tex:
vitlök
oliver
paprika
chili
sambal oelek

Gör så här
Koka blomkålen tills bitarna är mjuka. Häll av vattnet. Lägg i en rejäl klick smör och mixa med stavmixer. Krydda efter smak och blanda i grädde till önskad konsistens.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kör med elvispen, funkar lika bra!!

2010-10-21 @ 14:47:05
Postat av: Nina

Gör det? Jamen vafasen... då kör jag oxå med den då! ☺

2010-10-21 @ 16:49:05
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Nina

Funka utmärkt! :D

2010-10-22 @ 08:39:57
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback